• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabbladen met diversen info. Ik denk onmogelijk, maar wie weet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is mogelijk Debora

hier zijn de stappen die je moet doen:

1. Selecteer kolom A in blad1, vervang komma's door punten
2. In cel I2 van prijslijst, zet volgende formule:

=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN($A2;Blad1!$A$1:$B$46;2;ONWAAR));prijslijst!B2;VERT.ZOEKEN($A2;Blad1!$A$1:$B$46;2;ONWAAR))

3. Voer door naar beneden, zo ver als nodig.
4. Klik op I2 in dat blad. Houd Shift ingedrukt en druk pijltje naar beneden. Druk Ctrl-C, klik op cel B2. Kies Bewerken > Plakken Speciaal > Waarden.
5. Wis kolom I in het tabblad.

Lukt het? Als Excel tenminste fatsoenlijk werkt bij jou... :)

Wigi

Verander ook eens de titel van je vraag:

Tabbladen met diversen info. Ik denk onmogelijk, maar wie weet.

zegt niets aan helpers, en meer nog, de zoekfunctie van het forum wordt in de kiem gesmoord.

Zet gewoon: Verticaal zoeken.

Wigi

Verticaal zoeken

Wigi,

Het is me niet gelukt. (Krijg de melding dat hij zelf met een voorstel komt)

Maar ik hou het bij de eerste versie die ik ontvangen heb.
Die is goed zat.

De titel: Ja daar zeg je me wat, ik wist namelijk niet dat hetgene wat ik wilde hebben, verticaal zoeken was.

Ik zet de vraag op opgelost. Wat ik moest hebben, dat heb ik.

Nogmaals bedankt. (Ga nu office maar eens opnieuw installeren).
:thumb:

Verticaal zoeken

Wigi,

Kan ik nu als nog de titel van de vraag aanpassen, of is dat niet meer mogelijk

Hallo

Ik heb mijn vraag weer heropend. Ik heb diversen prijslijsten gemaakt, en het klopt nog steeds niet.

Bijgevoegd een zip bestand.

In het tabblad exact gegevens staan 2 gele rijen, deze moeten ook in de prijslijst komen.

Er zit namelijk een verschil in de officele prijslijsten en met wat we verkocht hebben.

Kan iemand mij misschien nog een keer helpen.

Sorry bijlage vergeten
Wanneeer ik het in een nieuwe post moet openen dan hoor ik het graag.

Laatst bewerkt:
In het tabblad exact gegevens staan 2 gele rijen, deze moeten ook in de prijslijst komen. Er zit namelijk een verschil in de officele prijslijsten en met wat we verkocht hebben.

Dit gaat niet met formules. Kopieer ze gewoon met de toetsen Ctrl-C en plakken met Ctrl-V

Wigi

Dus het kan eigenlijk niet wat ik wil.

De cellen die dus niet in tabblad prijslijst staan die kunnen alleen vergeleken worden met de gegevens uit tabblad Exact, en andersom doet deze het dan niet. Dat is jammer, dan moet ik alles nalopen, met wat de formule vergeten is.

Echt had gehoopt dat dit kon.

Kopieren en plakken werkt wel, maar dan ben ik best even bezig, (dat is geen probleem), alleen dan krijg ik geen verschil bedrag te zien, omdat de formule niet helemaal klopt, is daar dan nog wel wat aan te doen.

Over de VERT.ZOEKEN:

het is toch logisch dat als je voor een product info zoekt op een ander tabblad, en dat product komt niet voor op dat tabblad, dat je dan een probleem hebt.

Je werkt voor elk product met een unieke identificatie, dat is kolom A. Op basis daarvan haal je de info op.

Je zal dus manueel door de lijst moeten gaan en telkens als je een artikelnummer tegenkomt dat niet in het andere staat, moet je dat kopiëren.

Wat je bedoelt met

"alleen dan krijg ik geen verschil bedrag te zien, omdat de formule niet helemaal klopt,"

snap ik niet. Maak een voorbeeldje en ik kijk er straks dan eens naar.

Wigi

Wat je bedoelt met

"alleen dan krijg ik geen verschil bedrag te zien, omdat de formule niet helemaal klopt,"

snap ik niet. Maak een voorbeeldje en ik kijk er straks dan eens naar.

Dat is nu gelukt, had het niet goed gekopieerd.

Ja het is eigenlijk heel logisch wat je zegt, maar het is wel jammer.

Kan ik het dan als volgt makkelijk vergelijken (is daar ook een formule voor).

Ik zet er een extra tabblad voor of achter en daar kopieer ik de gegevens van het tabblad prijslijst, deze sorteer ik op kolom D (= de aantallen die daadwerkelijk verkocht zijn), daarna kopieer ik de gegevens van het tabblad Exact gegevens.

Dan kan ik dus elk artikel een voor een nalopen, of is er niet iets dat die twee vergelijkt en dan een kleur of zoiets aangeven wat niet klopt. Formule

Zie bijlage voor extra tabblad.

Laatst bewerkt:
Daarstraks heb ik iets gemaakt voor controle met voorwaardelijke opmaak. Zie hier.

Wigi,

Ik snap hem niet helemaal hoe ik die code dan moet invoeren:

Ik heb het bestand iets aangepast, zodat ik alleen maar dezelfde gegevens heb (prijs per stuk en som en verschil heb ik even weggehaald.

Nu heb ik het volgende geprobeerd:

Voorwaardelijke opmaak:
Kolom A,B,C en D als 1 geheel in de voorwaardelijke opmaae gezet en
Kolom D,E,F en G als 1 geheel in de voorwaardleijke opmaak gezet.

ER gebeurd niks, krijg geen kleuren.

Wat doe ik nu fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan