Tabbladen per dag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smoofert

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2006
Goedemorgen,

Ik zou graag hulp willen helpen bij het volgende.

Op basis van weeknummer wil ik de dagen van de week vullen in tabbladen.

Ik heb de opzet al gemaakt in het databestand, welke staat onder Formulier1

Wanneer ik het weeknummer invoer krijg wel de datum van de betreffende week, maar wil hij niet de rest van de week vullen. weer van alles geprobeerd, alleen krijg ik het gewoon weer niet voor elkaar.

Alvast bedankt voor enige hulp.

Bijlagen

Je baseert je tabbladen op een tabel, en alle datumvelden op die tabbladen verwijzen naar hetzelfde veld. Het is dus logisch, omdat je maar naar één record kijkt, dat in alle tabbladen dezelfde datum staat. Je zult de datumvelden dus moeten loskoppelen van het eerste veld, en ze met een volgnummer moeten laten vullen.
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je wilt bereiken met deze techniek: moeten er in één keer 5 records worden aangemaakt? Of alleen records waarin je verdere gegevens hebt ingevuld?
In het voorbeeldje worden de datums op de tabbladen gevuld op basis van het eerste record. Aan jouw om daar ook echt een maandag van te maken; de functies heb je ;)

Bijlagen

Wat ik wil is eigenlijk niet zo heel moeilijk, wel moeilijk voor mij om te bouwen :)

In dit geval heb ik 3 type skills.
Deze worden elke maandag gevuld over de vorige week. in een later stadium zal ik over de uikomsten van deze skills flink wat berekeningen los moeten laten.

Ik heb dus per skill en per dag een invoerveld nodig, maar ik wil in dit geval ook terug kunnen kijken naar de vorige weken. Dit doe ik dus door het weeknummer in te voeren die mij direct bij de juiste datum brengt

De tabbladen helpen mij dus deze gegevens per dag in te vullen en ze ook zo weer in te zien.

Je gebruikt het formulier dus niet om gegevens in te voeren, maar alleen om ze terug te lezen? Want dan is het relatief simpel op te lossen. Met de functie Begin_Week vind je een willekeurige maandag, op basis van een willekeurige dag (niet weeknummer gebruiken dus...). De rest van de code kun je ongeveer gelijk laten, met dien verstande dat je eigenlijk een subformulier nodig hebt, en geen enkelvoudig formulier. Of je moet voor elk tabblad de gegevens ophalen met DLookup, op basis van de datum die nu berekend wordt.

Jawel,

Ik gebruik dit formulier juist als invoer. Met een kopie hiervan maak ik er ook een alleen lezen bestand van.

Voor de invoer moet je er eigenlijk een niet-gebonden formulier van maken, omdat je in één keer 5 records tegelijk wilt kunnen opslaan (lijkt mij). Het lezen-formulier moet je zo in kunnen stellen dat je altijd een maandag selecteert, zodat je de rest van de dagen kunt vullen. Het zijn dus twee verschillend op te zetten formulieren.

ja, en met het eerste heb ik nog steeds moeite mee.
de rest met geen probleem zijn. Het is lastig om in verschillende velden data te krijgen op basis van een datum.

Terwijl de eerste het makkelijkst is.... Een ongebonden formulier lijkt mij niet zo moeilijk. Met een Datumveld in je koptekst (desnoods met een standaardwaarde Date() ) kun je de 5 dagen netjes vullen.... Als het helpt, wil ik er wel een voorbeeldje van maken.

Zou het lukken in mijn voorbeeld db?

Zou er erg mee geholpen zijn.

Ga natuurlijk niet zelf een formulier maken, als je er al eentje hebt ;)

OK, ik heb een invoerformulier (fInvoer) gemaakt waarbij je een datum opgeeft, waarna alle weekdagen netjes worden ingevuld. Standaard pakt hij de huidige week.
Met een knop worden vervolgens alle ingevulde velden in 5 nieuwe records gekopieerd.
Zoals je kunt zien, is het formulier niet meer gebonden aan de tabel. Dat kan ook niet, omdat je eerst gegevens voor 5 dagen tegelijk in wilt kunnen vullen.
Het vullen van de datums gebeurt met een functie BeginVanWeek, die je op het tekstveld Datum1 gebruikt om elke willekeurige datum om te zetten naar een Maandag. De andere tekstvakken tellen daar vervolgens een aantal dagen bij op.

Het formulier fBewerken heb ik alvast neergezet, maar nog niks mee gedaan. In wezen moet je daar dezelfde truc voor gebruiken: een ongebonden formulier van maken en het formulier vullen a.d.h.v. een datum die je opzoekt. Die vertaal je weer met BeginVanWeek naar een maandag, waarna je de rest kunt vullen.

Beter nog: maak een hoofdformulier met een subformulier waarbij je het subformulier filtert op datums die zijn gebaseerd op BeginVanWeek van de selectiedatum. Dan hoef je bijna niks te programmeren, en zie je de 5 dagen van die week staan. Al mag je natuurlijk een weekfilter maken, als je dat makkelijker vind. Maar dan moet er ook een jaarfilter bij, anders ga je volgend jaar de teil in...

Weet je hoe vroeg het is hier in Rotterdam? :cool:

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan