• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabbladen per mail verzenden naar ontvanger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Office 12 is Office 2007 en die heeft niet standaard de mogelijkheid een werkblad als PDF op te slaan.
Werkt degene die het document gaat gebruiken ook met Office 2007?

Dat is mij niet bekend, en dat kan ik pas vanavond te weten komen.

Is het een oplossing om het gewoon te verzenden; dus zonder er een PDF van te maken?

Met vriendelijke groet,
Bas Blok

In plaats van een PDF kan de inhoud van het werkblad in de body van de mail worden gezet.
Laat het vanavond maar even weten.

Tabblad verzenden

Hallo edmoor,

Is het mogelijk om op ieder tabblad een verzendknop te plaatsen?

Als dat werkt, wil je dan kijken of de macro goed is. Op deze manier ben ik ook tevreden, als het maar werkt.

Bij voorbaat dank voor je hulp.

Met vriendelijke groet,
Bas blok

Bijlagen

Hallo edmoor,

Ik vond op jullie site bijgevoegd voorbeeld dat ik ga aanpassen naar onze situatie.
Ik hoop dat dit gaat lukken.
Wordt vrvolgd.

Bijlagen

Tabblad per mail verzenden

Beste edmoor,

Het lukt mij maar niet om het werkend te krijgen.
Wil je mij op het goede been zetten?

Met vriendelijke groet,
Bas Blok

Tabblad verzenden

Beste edmoor,

Ik geloof dat we een beetje langs elkaar heen werken.
Op de tabbladen ( lees factuur ) welke per vereniging anders zijn staat op ieder blad in cel E 13 het betreffende email adres.

Is dit bestand nu wel of niet geschikt te maken voor gebruik met CDO?

In afwachting verblijft met vriendelijke groet,
Bas blok

Bijlagen

kan je hier iets mee?
Vul een onderwerp in
Vul de inhoud in
Druk op mail.
De mail wordt naar iedereen gestuurd in E13 met als bijlage hun eigen blad.
De code staat nu op display, zo zie je eerst de mails maar je kan die ook op send zetten dan worden de mails direct verstuurd
Bekijk bijlage Verzenden facturen.xls

Ik geloof dat we een beetje langs elkaar heen werken.
Het was ook een beetje verwarrend geworden.
Bijgevoegd document gebruikt CDO.
Je kan de knop op het blad Centrum gebruiken om het te testen.
Vul eerst op het blad SMTP de juiste gegevens in.
Gebruik voor het testen wel op het blad Centrum een email adres dat bij jezelf terecht komt.

Als je Gmail als SMTP server gebruikt, zorg er dan in GMAIL zelf eerst voor dat minder veilige apps zijn toegestaan:
https://support.google.com/accounts/answer/6010255?hl=nl

Bekijk bijlage Verzenden facturen 2e hj 2019.xls

Laatst bewerkt:
Verzenden facturen

Hallo edmoor,

Op de allereerste plaats mijn waardering voor je geduld en de wijze waarop je ondersteuning blijft geven.
We zijn een heel stuk in de goede richting, maar het is nog niet helemaal in orde.
Het verzenden gaat goed, dus met de aanpassing op het blad SMTP heeft gewerkt.
Er is echter wel een probleem, want de ontvanger krijgt alle tabbladen te zien en niet het voor hem bedoelde sheet.
Als ik de tabbladen onzichtbaar maak zie ikzelf niets meer en kan niet kiezen welke ik moet versturen.........

Nadat ik het formulier heb ontvangen verschijnt er een pop up van Microsoft Visual Basic met de tekst: Fout-2147220973 (80040213) tijdens uitvoering:
De transportfunctie kan geen verbinding maken met de server.

Is dit ook nog aan te passen?
Met vriendelijke groet,
Bas Blok

Hallo edmoor,

De knop op het blad van Centrum werkt en ik heb zoals je hebt geadviseerd mijn eigen e-mailadres gebruikt om het te testen.
Kan ik de knop kopiëren naar de andere bladen, of moet die er per blad opnieuw worden opgezet?

Met vriendelijke groet,
Bas Blok

Je kan het per blad doen, maar je kan ook 1 knop maken die het lijstje met namen op het blad Totalen doorloopt en per naam een mail verstuurd.
Daarvoor moeten dan wel die namen overeen komen met de namen van de tabbladen en dat had je nog niet gedaan.
Het ligt er dus aan wat je precies wilt.

Laatst bewerkt:
Verzenden facturen

Hallo edmoor,

Graag zou ik zien dat je op ieder werkblad die verzendknop plaatst, dat werkt het beste.
De namen van de verenigingen op blad Totalen corresponderen met de onderliggende bladen.
Nadat de factuur verstuurd is zou ik graag zien dat de macro terugkeert naar de pagina Totalen. Dat doet hij nu niet.

Ik hoop dat je dat nog even voor mij wil doen, want ik krijg dat niet voor elkaar, en ook om de knop Factuur verzenden op ieder blad te plaatsen.
Bij voorbaat dank voor je hulp.

Met vriendelijke groet,
Bas Blok

Verzenden facturen

Beste edmoor,

Grote klasse, dit is precies wat ik bedoelde.
Ik ga het even testen met het wijzigen van het e-mailadres van de ontvanger, zoals een eerdere test.
Heel veel dank voor dit moment.
Je krijgt nog een definitief antwoord.

Hoi edmoor,

Zojuist een test gedaan........zie foutmelding.

Bijlagen

• Foutmelding.JPG
    Foutmelding.JPG
    32,4 KB · Weergaven: 37
Dan zijn dus de SMTP gegevens niet goed.

Die had ik inderdaad niet aangepast, sorry ik ga het opnieuw proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan