• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabbladen samenvoegen naar 1 tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

killmwillem

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2018
Hi!

Ik wil graag van een select aantal tabbladen kolommen A:H samenvoegen en onder elkaar plaatsen in een vast tabblad genaamd "CONS" d.m.v. een macro.

Dit topic komt een eind: https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/869007-Tabbladen-samenvoegen-met-macro Echter ontbreekt het mij de kennis een macro te maken/ ombouwen naar mijn specifieke wens. Iemand die kan helpen? Bijgevoegd en voorbeeld bestand.

Als voorbeeld moeten de gegevens van tabbladen Adm 1 en Adm 2 onder elkaar worden geplaatst in het tabblad CONS, waar de kopregels moeten worden overgeslagen en worden geplakt vanaf regel 2 in CONS. Elke keer als de actie wordt gestart moet uiteraard eerst het CONS tabblad worden geschoond.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
probeer deze eens:

Code:
Sub SjonR()
With Sheets("Cons")
    .Range("A2:H1000").ClearContents
    For Each sh In Sheets(Array("Adm 1", "Amd 2"))
        Lr = .Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1
        sh.Cells(1).CurrentRegion.Offset(1).Copy .Cells(Lr, 1)
    Next
End With
End Sub

Leer je aan andersom te denken: zet gegevens met eenzelfde struktuur in 1 werkblad en niet verspreid over verschillende werkbladen; gebruik een filter (autofilter, advancedfilter, ingebouwd filter in 'intelligente' tabel) om selekties uit de gegevens te maken.

Hi snb, bedankt voor je bijdrage. Dit werkt echter niet. De gegevens op 1 tabblad(om de gegevens in kolommen A:H te bepalen) zijn zo uitgebreid dat dat niet werkt. In het voorbeeld heb ik deze eruit gelaten.

Nou laten we het dan houden op mijn beperkte werkwijze en kunde in Excel. Zo ga ik het in iig doen ;)

SjonR is het ook mogelijk dat de gegevens die in het tabblad CONS komen te staan als waarde worden "geplakt"? Nu zijn het namelijk formules die verwijzen naar een cel die leeg is op het tabbald CONS, maar niet in het Adm. 1/2 etc tabblad.

Code:
Sub SjonR()
With Sheets("Cons")
        sh.Cells(1).CurrentRegion.Offset(1).Copy .Cells(Lr, 1)
    Next
End With
End Sub

Laatst bewerkt:
Code:
Sub SjonR()
With Sheets("Cons")
        sh.Cells(1).CurrentRegion.Offset(1).Copy 
         .Cells(Lr, 1).PasteSpecial XlPasteValues
    Next
End With
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan