• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabbladen synchroniseren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

John V

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2006
Hallo beste allemaal,

Waarschijnlijk ga ik nu een vraag stellen over iets wat misschien helemaal niet kan in Excel, maar toch probeer ik het.
Ik ben een Stamboom tekening aan het maken die zo groot is dat hij in de breedte niet op een tabblad past. Om de hele tekening te kunnen maken zijn er 3 tabbladen nodig.
Die tabbladen heb ik links, midden en rechts genoemd.
Zo staat de oudste persoon (stamhouder) op blad "midden" ter hoogte van kolom EA op regel 15. Hij is dus Generatie 1
Zo zijn er 9 generaties. De laatste generatie (9) staat op blad "links","midden" en"rechts".
op regel 140.
Nu komt mijn vraag:
Is het mogelijk om de tabbladen zo te "koppelen", dat als je aan het scrollen bent, de regels van alle 3 de tabbladen op dezelfde hoogte staan, zodat als je van het ene blad naar het andere overstapt, je op hetzelfde regelnummer terechtkomt.

Of is de breedte van een tabblad te vergrootten, zodat de hele tekening op een blad kan.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
John.

Bijlagen

• Tabblad Midden voorbeeld.JPG
    Tabblad Midden voorbeeld.JPG
    43,4 KB · Weergaven: 81
Laatst bewerkt:
volgens mij kan het gewoon allemaal naast elkaar

klik is 1 keer op cel A1 en ga dan met de cursorbesturingstoetsen (pijltjestoetsen) naar rechts en houd hem maar een poosje vast. je moet dan wel een grote fam hebben wil het daar niet op passen.

In Excel 12 (2007) is het aantal kolommen enkel beperkt door het geheugen, dus niet de standaardwaarde van 256 wat nu het geval is. Ik denk niet dat je ze naast mekaar kan leggen.

volgens mij kan het gewoon allemaal naast elkaar

klik is 1 keer op cel A1 en ga dan met de cursorbesturingstoetsen (pijltjestoetsen) naar rechts en houd hem maar een poosje vast. je moet dan wel een grote fam hebben wil het daar niet op passen.

Hallo Killer, ik heb even geprobeerd wat je bedoelde, maar ik heb inderdaad 3 bladen nodig
Ik heb nu een voorbeeld bijgevoegd.
Groetjes John.

OK, lolbroek. Je hebt het voorbeeldje bijgevoegd in je originele post. Had ik al bekeken, maar het zegt mij niet veel.
Je hebt niet meer dan 256 kolommen in Excel, en je kunt wel meerdere vensters van hetzelfde bestand anast elkaar zetten, maar er is er per keer maar ééntje acties, dus kun je ook maar in één venster scrollen. :confused:

Hoeveel kolommen heb je nodig?

Groeten,

Richard

Hmmm...

Is het een oplossing om de stamboom in de hoogte ipv in de breedte te maken? Kolommen worden rijen en vice versa.

OK, lolbroek. Je hebt het voorbeeldje bijgevoegd in je originele post. Had ik al bekeken, maar het zegt mij niet veel.
Je hebt niet meer dan 256 kolommen in Excel, en je kunt wel meerdere vensters van hetzelfde bestand anast elkaar zetten, maar er is er per keer maar ééntje acties, dus kun je ook maar in één venster scrollen. :confused:

Hoeveel kolommen heb je nodig?

Groeten,

Richard
Sorry voor mijn vervelende opmerking.

Ik denk mijn probleem opgelost te hebben. Dit vond ik op internet:
Ik wil graag een Excel werkblad 90 graden draaien, zodat kolommen rijen worden en rijen kolommen. Kan dit, en zo ja: hoe?

Markeer alle betreffende cellen Kopieer ze met CTRL-C of via het menu Ga naar de plek waar de gedraaide data moeten komen staan Klik rechts voor snelmenu Kies plakken speciaal Kies in dit schermpje rechtsonderin de optie transformeren/transpose (ik weet de nederlandse naam niet zeker, want ik heb een engelse versie) Klik O.K. Klaar!

Voor de detaillisten onder ons ; Transponeren :D

Of te wel, van een rij een kolom maken en andersom:rolleyes:

apikills

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan