• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabbladen valideren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jack Nouws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 apr 2008
Berichten
1.396
Hallo

Ik wil bij "Gegevens Valideren" graag een bereik van tabbladen hebben om uit te kunnen kiezen, kan dat?

Met vr gr Jack
 
Laatst bewerkt:
Jack, dat kan maar wat is de achterliggende gedachte bij deze vraag ? Als de lijst niet te lang is kan je hem rechtstreeks intikken bij Bron, gescheiden door ' ; ' ofwel vraag je via een macro een lijst op van alle aanwezige tabbladen en verwijs je bij je validatie naar deze lijst.

Mvg

Rudi
 
Jack, dat kan maar wat is de achterliggende gedachte bij deze vraag ? Als de lijst niet te lang is kan je hem rechtstreeks intikken bij Bron, gescheiden door ' ; ' ofwel vraag je via een macro een lijst op van alle aanwezige tabbladen en verwijs je bij je validatie naar deze lijst.

Mvg

Rudi

ofwel vraag je via een macro een lijst op van alle aanwezige tabbladen en verwijs je bij je validatie naar deze lijst.

Dit zou ik graag willen toepassen in mijn bestand, maar hoe en waar moet ik beginnen?

Met vr gr
Jack
 
jack, volgende code geeft een lijst v/d huidige sheets
Code:
Sub SheetNames()
    For i = 1 To Sheets.Count
         Cells(i, 1) = Sheets(i).Name 'wijzig 1 naar gewenst kolomnr
    Next i
End Sub

Mvg

Rudi
 

Bijlagen

  • Sheet_Validation.xls
    25 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
jack, volgende code geeft een lijst v/d huidige sheets
Code:
Sub SheetNames()
    For i = 1 To Sheets.Count
         Cells(i, 1) = Sheets(i).Name 'wijzig 1 naar gewenst kolomnr
    Next i
End Sub

Mvg

Rudi

Hallo Rudi
Ik heb ongeveer 50 tot 60 tabbladen
Allen hebben een naam
Die namen staan in het 1e tabblad in kolom AA

Nu wil ik van uit een dialoogvenster rechtstreeks naar het desbetreffende tabblad gaan.
Hoe doe ik dat?

Met vr gr
Jack
 
Jack, wat denk je hier van ?

Mvg

Rudi
 

Bijlagen

  • Combo_Link.xls
    37 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
Wel Jack, als dit is wat je zocht, dan ben je gesteld nietwaar en dan mag de vraag op opgelost
Ik zou er dan wel een sneltoets aan toekennen zodat je het uit eenders welke sheet kunt oproepen

Mvg

Rudi
 
Laatst bewerkt:
Jack, wat denk je hier van ?

Mvg

Rudi

Waarom krijg ik die "Combo Link.xls" nou weer niet werkend?
Ik zie dat er bij eigenschappen: bij, ListFillRange er "Lijst" achter is geplaatst
Ik heb dit ook proberen te doen maar het is me niet gelukt, weet iemand hoe ik dit wel allemaal werkend kan krijgen?

Met vr gr Jack
 
Heel waarschijnlijk wordt er een benoemd bereik verwacht met de naam Lijst en is dat er niet bij u.
 
Heel waarschijnlijk wordt er een benoemd bereik verwacht met de naam Lijst en is dat er niet bij u.

Nu je het zegt denk ik dat dat zo is. Hoe kun je dit bereik toekennen?

Met vr gr
Jack
 
Wist je dat dit óók standaard in Excel zit ingebouwd? Klik met rechts ergens op de tabbladnavigatiepijltjes die je aan de linkerkant van de tabs vindt. Je ziet dan keurig alle tabbladen onder elkaar. Mochten het er meer zijn dan dat er past, dan krijg je de optie om een popupschermpje op te roepen.

Groet, Leo
 
Bereik selecteren en een naam geven in het naamvak links van de formulebalk.
Dit heb ik als code staan en het bereik staat in kolom "AA" en ik heb het "SheetNames1" genoemd.
Klopt mijn code nu nog ivm het bereik en de naam?

met vr gr Jack
Code:
Sub SheetNames1()
    For i = 1 To Sheets.Count
    If Sheets(i).Name <> "Voorraad" Then
         Cells(i, 1) = Sheets(i).Name
         End If
    Next i
End Sub
 
HHS.
Code:
Sub SheetNames1()
  For i = 1 To Sheets.Count
    If Sheets(i).Name <> "Voorraad" Then Cells(i, 1) = Sheets(i).Name
  Next
End Sub
 
Jack, nu zou hij het moeten doen (Foutje in eerste bestand)

Mvg

Rudi
 

Bijlagen

  • Combo_Link.xls
    37 KB · Weergaven: 26
Kijk op: www.radjesh.nl >> Klik onderin de pagina op "Blog".
Plugin staat nu bovenaan, anders is deze in de lijst van "Excel", aan de rechterkant, te vinden. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik vind voor het naambereik
=INDIRECT("Voorraad!AA:AA" & AANTALARG(Voorraad!AA:AA))
eenvoudiger dan
=VERSCHUIVING(Voorraad!$AA$2;0;0;AANTALARG(Voorraad!$AA:$AA)-1;1)
 
Ik vind voor het naambereik
=INDIRECT("Voorraad!AA:AA" & AANTALARG(Voorraad!AA:AA))
eenvoudiger dan
=VERSCHUIVING(Voorraad!$AA$2;0;0;AANTALARG(Voorraad!$AA:$AA)-1;1)

Ergens wel, alleen is de naam van het tabblad Voorraad nu 'hard-coded' en als dat ooit wijzigt en men vergeet de naam aan te passen gaat het fout.
 
Snb, wat is het verschil tussen de codes in post # 15 en post # 14?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan