• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabbladen verbergen met macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

ewaldmauritz

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2011
Ik heb mbv 'macro opnemen' onderstaande macro gemaakt om een aantal tabbladen te verbergen. Echter, als één van de tabbladen die in de macro worden genoemd al verborgen is dan werkt deze macro niet meer. Graag zou ik de macro zo willen hebben dat de tabbladen verborgen worden, onafhankelijk van of ze al verborgen zijn of niet. Kan iemand dat voor mij in deze macro bouwen?

Code:
Sub Alle_hulpbladen_verbergen()
'
' Alle_hulpbladen_verbergen Macro
'

'
    Sheets(Array("KCA 1e kw.", "KCA 2e kw.", "KCA 3e kw.", "KCA 4e kw.")).Select
    Sheets("KCA 4e kw.").Activate
    ActiveWindow.SelectedSheets.Visible = False
    Sheets("Kunststof ass jan").Select
    Sheets(Array("Kunststof ass jan", "Kunststof ass feb", "Kunststof ass mrt", _
        "Kunststof ass apr", "Kunststof ass mei", "Kunststof ass jun", "Kunststof ass jul" _
        , "Kunststof ass aug", "Kunststof ass sep", "Kunststof ass okt", _
        "Kunststof ass nov", "Kunststof ass dec")).Select
    Sheets(Array("Kunststof hah jan", "Kunststof hah feb", "Kunststof hah mrt", _
        "Kunststof hah apr", "Kunststof hah mei", "Kunststof hah jun", "Kunststof hah jul" _
        , "Kunststof hah aug", "Kunststof hah sep", "Kunststof hah okt", _
        "Kunststof hah nov", "Kunststof hah dec")).Select
    Sheets(Array("Papier 1e kw.", "Papier 2e kw.", "Papier 3e kw.", "Papier 4e kw.")). _
        Select
    Sheets(Array("Glas jan", "Glas feb", "Glas mrt", "Glas apr", "Glas mei", "Glas jun", _
        "Glas jul", "Glas aug", "Glas sep", "Glas okt", "Glas nov", "Glas dec")).Select
    Sheets(Array("AVU hulp", "AVU jan", "AVU feb", "AVU mrt", "AVU apr", "AVU mei", _
        "AVU jun", "AVU jul", "AVU aug", "AVU sep", "AVU okt", "AVU nov", "AVU dec")).Select
    Sheets("Totalen").Select
    Range("A1").Select
End Sub

Alvast dank. Ik zou er erg mee geholpen zijn.

Code:
Sub Verbergen()
Dim WS As Worksheet
    For Each WS In Worksheets
        If WS.Index > 1 Then WS.Visible = False
    Next
End Sub

Alle werkbladen (behalve de 1e) worden verborgen, ongeacht of ze verborgen zijn of niet.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan