• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabbladen verbergen/zichtbaar maken macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yasmin

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Ik heb in mijn Excel werkblad 87 tabbladen waarvan een aanzienlijk aantal die tijdelijk niet actief zijn en die ik liever verberg om het geheel overzichtelijk te houden.
Handmatig doe ik dat door met Alt F11 in het VBA eigenschappen venster voor betreffende tabblad
bij Visible de selectie 0 -xlSheetHidden voor verbergen en -1 –xlSheetVisible voor zichtbaar te maken.
Om e.e.a. gemakkelijk te beheren wil ik een tabblad maken, zoals bijlage, met een macro die alle bladen uit kolom A die in kolom B op J staan de eigenschap Visible op -1 –xlSheetVisible zet en als kolom B op N staat de eigenschap Visible op 0 –xlSheetHidden zet.

Kan iemand mij helpen met de juiste macro?

Bekijk bijlage 52951
Vr.gr. Yasmin

Laatst bewerkt:
Probeer onderstaande macro:
Zie verder bijlage
Sub onzichtbaar()
For x =2 To 88
Dim sheetname As String
sheetname = Cells(x, 1)
If Cells(x, 2) = "J" Then
Sheets(sheetname).Visible = True
Else
If Cells(x, 2) = "N" Then
Sheets(sheetname).Visible = False
End If
End If
Next
End Sub

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Numan,

Ik ben helemaal nieuw hier en op zoek naar een code om een aantal tabbladen te verbergen die ik tijdelijk niet nodig heb
met bovenstaande code lukt het niet helemaal er komen steeds 2 tabbladen bij als ik alles op J Tonen zet dat betekend voor mij 40 keer moet klikken
om al mijn verborgen tabbladen weer te tonen
dus mijn vraag wat moet ik doen als ik bv 20 tabbladen met een bepaalde waarde wil verbergen en ook weer zichtbaar kan maken
zoek een code voor de hele map
hoop dat je een oplossing voor mij hebt

Don

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan