• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvbaal

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Ik werk met meerdere tabbladen in een dokument. Nu komt het regelmatig voor dat ik verschillende bladen geselecteerd heb terwijl dat dan niet de bedoeling is en ik voer dan gegevens in. Je snapt wel dat dan alles fout loopt, formules worden overschreven enz.

Nu is het zo dat ik maar vanuit 1 tabblad mag werken met meerdere bladen geselecteerd. Al de andere bladen mogen alleen maar als eenling behandeld worden.

Ik heb aan beveiligen gedacht maar omdat ik regelmatig rijen in moet voegen op al de bladen vanuit dat ene blad is dat nogal lastig.

Mijn vraag is eigenlijk: kun je ervoor zorgen dat je op bepaalde bladen niet de mogelijkheid hebt om gegevens in te voeren als er meerdere bladen geselecteerd zijn.

groetjes
Juul

Je zou de andere bladen kunnen beveiligen en met een macro de beveiliging uit kunnen zetten als je het blad selecteert van waaruit de wijziging wel is toegestaan. Selecteer je een ander blad dan weer automatisch de beveiliging van de overige bladen aanzetten.

Kijk even in de help van VBA bij sheetchange of sheetactivate. De code moet in thisworkbook komen staan.

Ik heb langer als even op de pagina van vba gezocht maar tot nog toe niets gevonden. Ook niet Sheetchange en Sheetactivate.
De laatste pagina waar ik gezocht heb is:
http://www.ozgrid.com/forum/search.php?searchid=185256

Ik zal wel verkeerd gezocht hebben, kun je me iets verder op pad helpen?

Alvast hartelijk dank

groetjes
Juul

Plaats bijgaande code in ThisWorkbook.
Telkens als je blad2 selecteert worden alle sheets unprotected en wordt ter verduidelijking in A1 op blad 2 de teller opgehoogd.
Selecteer je een andere sheet dan worden blad 1 en 3 beveiligd. (geen wachtwoord).

In de bijlage is e.e.a. ingevoerd.

Bijlagen

Hartelijk dank voor je oplossing. In het paasweek-end zal ik eens goed aan de slag gaan, daarna zal ik je laten weten of alles goed verloopt. Ik denk van wel.

groetjes
Juul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan