• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabbladnamen veranderen mbv macro en gebruiken in tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

kv41282

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2007
Goede dag allen!!! hier is ik weer:o

In bijgevoegd bestand heb ik een macro zitten die zorgt dat de tabbladnamen zich iedere maand aanpassen aan de gegevens die ik in 'Gehele overzicht'!C2 en 'Gehele overzicht'!E2 invoer.

Dit gaat allemaal prima. In de macro staat dat bij het veranderen van cel B1 van een tabblad de tabbladnaam verandert in de waarde van cel B1.
Het fijnste zou zijn dat dit al gebeurt als ik de cellen 'Gehele overzicht'!C2 en 'Gehele overzicht'!E2 invoer. kan iemand mij helpen bij het veranderen van deze macro-code?

En verder......
In tabblad 'Gehele overzicht' staat een tabel, (B14:L48). Hierin moet een verzameling van de gegevens, die over al die tabbladen verspreid staan, worden weergegeven.

Nou heb ik de eerste regel met verwijzingen al in deze tabel staan. Maar dit zou ik ook het liefst automatisch willen hebben. Maar aangezien dus iedere maand, bij het aanmaken van een nieuw bestand de tabbladnamen veranderen moet ik dus iederen keer dit handmatig doen. Of is hier een truc voor?

Ik heb hieronder de functies voor de betreffende kolommen staan

omzet barren = [tabbladnaam]$L$23
omzet garderobe = [tabbladnaam]$O$23
Repre = [tabbladnaam]$C$6+[tabbladnaam]$D$8
uitkas = [tabbladnaam]$C$4
inkas = [tabbladnaam]$C$3-(SUM( [tabbladnaam]$G$10:$G$11))
compu-tap = = [tabbladnaam]$L$41
personeelskosten = [tabbladnaam]$C$7

Bijlagen

Je kan de indirect functie gebruiken, en daarin verwijzen naar een cel waar de gewenste tabbladnaam staat.

Ik heb ontzettend zitten frutten vandaag, maar ik kom er niet uit.

Zie bovenstaande bijlage:

in het tabblad 'gehele overzicht' in cel C16 = 'di,01-01-08'!$L$23
maar de tabblad naam is dynamische en verandert dus. De tabbladnaam is hetzelfde als de waarde in het tabblad 'gehele overzicht' cel B16.

dus in wiskundigetaal is de tabbladnaam 'di,01-01-08! = 'B16'!

=INDIRECT("'C:\helpmij.nl\[bronbestand.xls]"&A3&"'!$A$2")

Deze functie haalt uit het bestand "bronbestand", dat staat in de map helpmij.nl de waarde van cel A2, van het werkblad waarvan de naam aangegeven wordt door cel A3.

ik dacht dat dit dan de functie zou moeten zijn,
C16 =INDIRECT('B16&"'!$L$23")

maar dat werkt dus niet. Waar zit mijn fout? Wie helpt mij verder?:o

Hallo allemaal,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik ben erg benieuwd wat de oplossing hiervoor is. Of dat er een andere mogelijkheid voor dir probleem is.

groetjes
Michel

:confused: Ik ben zelf nog geen stap verder.

Met bovenstaande formule dacht ik dat het zou moeten werken. Maar ik krijg de foutmelding #VERW!. Toch vreemd want als ik het probeer in een oefensheet met gewoon maar wat waarden etc. dan werkt het wel.

komt dit misschien omdat de tabbladnamen dmv een macro worden verkregen?

Als er spaties in je tabbladnaam staan die je je tabbladnaam tussen ' ' te zetten. Volgende situatie werkt hier:

op sheet "gehele overzicht" in cel B16 volgende waarde (exact zoals het daar staat)

Code:
di,01-01-08

in cel C16 volgende formule:

Code:
=INDIRECT("'"&B16&"'!"&"L23")

Merk op dat ik een '-teken tussen " " zet alvorens de sheetnaam aan te roepen, en voor het !-teken komt nog een '-teken.

Deze formule werkt bij mij. Test je het even uit op uw sheet?

Helaas, ik krijg nog steeds een #REF! melding.
Zou dit kunnen komen omdat de tabbladen via een macro de desbetreffende namen krijgen?

Heb je al eens geprobeert een copy paste te doen van mijn waarden, en dan ook zien dat die sheet echt bestaat?

Ikk heb de code inderdaad ge-copie/paste-ed. Want met al die tekens kwam ik er niet uit. Hij geeft nog steeds een verwijzingsfout.
Gr kim

Bijlagen

Uw waarde in uw cel en uwe tabbladnaam komen ook niet overeen.
In cel B16 gebruik je een / tussen de datumelementen, en in de tabnaam een -.
Eigenlijk logisch dat het dan niet wil werken.

Gebruik deze formule eens in cel B16:

Code:
=TEKST($C$3;"ddd, dd-mm-jj")

en deze in B17 en volgende:

Code:
=TEKST($C$3+1;"ddd, dd-mm-jj")

uiteraard steeds die +1 aanpassen, evt. met een rij()-formule zodanig dat je de formule kan doortrekken.

edit: bij een engelstalige excel versie moet je TEKST vervangen door TEXT en ook die jj door yy.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan