Hallo. Ik heb een vrij complexe database in beheer die niet door mij is gebouwd. Er staat onder andere een formulier in met de klantgegevens. Ik heb nu een tabel toegevoegd waarin elke keer als er iets gewijzigd is aan die klant (en dan het liefst alleen als er iets is gewijzigd aan een bepaald veld - opmerking) er een regel aan de tabel wordt toegevoegd: Klantnummer, datum + tijd van nu, gebruiker die op dat moment de wijziging doet, status, etc.
Ik heb getracht een macro te maken die de opdracht geeft een procedure uit te voeren en een module gemaakt die de opdracht geeft de tabel te vullen. De procedure die ik heb geschreven gaat als volgt:
Public Sub handeling_insert(CONTRACTREKENING As String, DATUM As Date, Behandelaar As Variant _
, Status As Variant)
Dim SQL_query As String
SQL_query = " INSERT INTO tbl_handeling (CONTRACTREKENING, DATUM, BEHANDELAAR, STATUS) " & _
" SELECT '" & [Cr#nr#] & "', '" & Now() & "', '" & Environ("username") & "', '" & Status & "';"
DoCmd.RunSQL (SQL_query)
End Sub
Lijkt in mijn ogen de juiste manier, maar toch doet hij het niet!
Is er een andere/betere manier, of heb ik dit niet goed gedaan? Wie kan me helpen? Alvast bedankt!!
Ik heb getracht een macro te maken die de opdracht geeft een procedure uit te voeren en een module gemaakt die de opdracht geeft de tabel te vullen. De procedure die ik heb geschreven gaat als volgt:
Public Sub handeling_insert(CONTRACTREKENING As String, DATUM As Date, Behandelaar As Variant _
, Status As Variant)
Dim SQL_query As String
SQL_query = " INSERT INTO tbl_handeling (CONTRACTREKENING, DATUM, BEHANDELAAR, STATUS) " & _
" SELECT '" & [Cr#nr#] & "', '" & Now() & "', '" & Environ("username") & "', '" & Status & "';"
DoCmd.RunSQL (SQL_query)
End Sub
Lijkt in mijn ogen de juiste manier, maar toch doet hij het niet!
Is er een andere/betere manier, of heb ik dit niet goed gedaan? Wie kan me helpen? Alvast bedankt!!