• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabel automatisch groter of kleiner maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

SDO

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2016
Berichten
6
Hallo,

Ik zit met het volgende:
Ik heb een excel bestand waarin wij gegevens van een test noteren.
Dit is een vrij simpel leeg bestand.

Er moeten 3 gegevens ingevuld worden voordat wij ermee kunnen werken:
1.Type - deze formule heb ik al ingevuld en werkt.
2.Serienummer - dit is een serienummer wat begint met SD en moet daarna doorlopen van 1 naar 2 enz...
(dit is deels gelukt, alleen kan ik bovenin de letters niet noteren i.v.m. de huidige formule, tevens lukt het mij ook niet om de cellen leeg te krijgen i.v.m. de huidige formule)
3.Aantal - de order grote varieert per product, dit kunnen er 8 zijn of 10 of 120 of 240 of eventueel zelfs nog andere aantallen.
(het zou mooi zijn als het aantal ingevuld kan worden waardoor automatisch de tabel daarop wordt aangepast.

Bijgevoegd een voorbeeld, ik hoop dat iemand een mooie oplssing voor mij heft.Bekijk bijlage funtie test vermogen.xlsx
 
Voor $C$3 is niet zo moeilijk maar de rest van uw vraag snap ik niet veel van.
 
Hier een andere interpretatie van je vraag.
 

Bijlagen

  • funtie test vermogen_2.xlsx
    11,8 KB · Weergaven: 34
Hoi SDO,
Lijkt mij op het eerste zicht niet echt moeilijk, als VBA en een userform een optie is kan ik wel een voorzetje maken.
Voor formules moet je bij iemand anders zijn:confused:
 
Dag Cobbe,

Mijn laatste vraag is dus stap 3, het aantal.

Deze tabel wordt gebruikt om per order de test gegevens te noteren.
De aantallen zijn eigenlijk nooit hetzelfde, ik moet dus elke keer handmatig regels toevoegen of verwijderen.

Concreet: is er een mogelijkheid dat ik bovenin het aantal noteer waardoor de regels automatisch aangevuld of verwijderd worden.
bij een aantal van 8 heb ik dus 8 regels nodig met de formule voor het type en serienummer.
Als dat mogelijk is zou het ook geweldig zijn om het afdrukbereik te bepalen aan de hand van het aantal.
 
Allereerst bedankt voor de snelle reacties allemaal. Super!

De oplossing van: popipipo werkt aardig zoals ik het graag wil hebben, ik kan echter maar max. 33 regels laten weergeven. Kan ik dit nog ergens wijzigen.
Ik ben een beetje bekend met excel, maar niet zo goed als jullie, vandaar mijn gebrekkige uitleg :D
 
Laatste regel selecteren en naar beneden slepen zover je hem wilt hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan