Tabel automatisch importeren en overschrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

nieko

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2002
Berichten
114
Hallo,

In mijn database maak ik gebruik van het automatisch tabel importeren van een excelsheet met behulp van een module.

voorbeeld:
Function ImportRegulier()
Dim sUser As String, sFile As String
DoCmd.SetWarnings False
sUser = Environ("UserName")
sFile = "\\ntf-cc04fs2\wkn-data2$\TE\ALG\TIN-ADM\Financien\1011\factuurdebiteuren.xls"
DoCmd.TransferSpreadsheet acImport, acSpreadsheetTypeExcel9, "T externe debiteur", sFile, True
DoCmd.SetWarnings True
End Function

Deze module overschrijft de tabel "T externe debiteur" niet. Dit is wel de bedoeling.

Weet één van jullie de oplossing hiervoor?

Gr. Nieko
 
Ik zou de tabel dan eerst verwijderen met een Verwijderquery. Dus een query met: DROP Table [T externe debiteur]. Je kunt deze draaien met Docmd.RunSQL
 
Volgens mij verwijderd drop table de gehele tabel. Dat is niet de bedoeling. Het moet alleen de gegevens in de tabel verwijderen.
 
Je had het over Overschrijven.... Dat vertaal ik als: de tabel vervangen door een nieuwe variant ;) Maar je kunt een tijdelijke tabel altijd leegmaken met: CurrentDb.Execute "DELETE * FROM [T externe debiteur]".
 
Moet ik CurrentDb.Execute "DELETE * FROM [T externe debiteur]" in de sql van een query zetten?
 
Je hebt een functie gemaakt; ik heb de code dus als VBA code neergezet. Plaats de regel ergens vóór de import, en het moet goed gaan.
 
Je hebt nog weinig veranderd aan de functie, ik zie nog steeds geen DELETE query... Je zou het zo kunnen proberen:

Code:
Function ImportRegulier()
Dim sUser As String, sFile As String
    DoCmd.SetWarnings False
[B]    CurrentDb.Execute "DELETE * FROM [T externe debiteur]"[/B]
    sUser = Environ("UserName")
    sFile = "\\ntf-cc04fs2\wkn-data2$\TE\ALG\TIN-ADM\Financien\1011\factuurdebiteuren.xls"
    DoCmd.TransferSpreadsheet acImport, acSpreadsheetTypeExcel9, "T externe debiteur", sFile, True
    DoCmd.SetWarnings True
End Function
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan