Tabel automatisch importeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carlos_ai

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2001
Hallo.

Is het mogelijk, en zo ja hoe, om een tabel automatisch te importeren door een formulier te maken met een knop waar een macro aan hangt?
Ik begrijp dat dit niet volledig voorgekauwd gaat worden, maar kan iemand me in de goede richting sturen?

Groeten,
Carlos

Welke versie van ACCES heb je (95/97/2000/XP)?

En wat is precies de bedoeling? Dus wat wil je bereiken.
Er kan dan namelijk een gerichter antwoord gegeven worden omdat, er altijd meerdere wegen zijn die lijden naar rome.

Wel alvast een antwoord in de richting (voor XP/2000 en misschien 97): doe rechtermuisknop op een leeggedeelte van een gemaakt formulier en kies dan voor "gebeurtenis opbouwen" je krijgt dan een menu te zien kies dan voor "opbouwfunctie voor programmacode" je komt nu in VBA (Visual Basic for Application dit is VB in het office pakket) druk nu op F1 en je krijgt een hele goede help zoek hier eens in op wat je wil bereiken.

Zo dat was eruit. :D

De groeten,
Mark

re:

Ok, ik zal het een beetje toelichten:
Ik heb een excel sheet. Die moet ingelezen worden in een tabel (d.m.v. een druk op de knop).
Vervolgens moet (met knop 2) de tabel geladen worden in een oracle tabel.
Dan moet een oracle database procedure worden aangeroepen die een bewerking doet op de oracle tabel.
Als laatste moet de oracle tabel weer worden weggeschreven naar een excel sheet.

Hopelijk maakt dit mijn situatie een beetje duidelijk!

Ok als het goed begrijp zou jij graag willen hebben dat je die wizard van tabel importeren (excel->acces) niet meer ziet maar deze doet met jouw "waarden" gewoon uitvoerd.
En ditzelfde wil je ook met exporteren (acces->oracle).

Bovenstaande moeten naar mijn mening mogelijk zijn d.m.v. VBA d.m.v. het "dialogs" object. Hoe en wat precies zou ik even moeten uitzoeken en dat kan ik op dit moment niet.

En over dat Oracle gedeelte zou ik geen adviezen durfen te geven omdat ik Oracle alleen bij naam ken.

Maar nu nog eens de vraag welke versie van Office heb je? En geef ook even die van oracle (als die er is :o ).

De groeten,
Mark

Re:

Bedankt zovast voor je reaktie.
De versie van Access is (helaas) 97 en we hebben Oracle 8.1.6.
De pijn zit hem volgens mij ook juist in het benaderen van zo'n stored procedure (wetende dat ik geen VBA goeroe ben)...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan