• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabel automatisch uitbreiden bij nieuwe invoer ander blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

AFdV142

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 okt 2020
Berichten
4
Hallo,

Ik heb te maken met de volgende situatie:
Blad 1 bevat gegevens die ik automatisch ophaal uit een sharepoint map.
Blad 2 bevat een tabel met geselecteerde gegevens uit de data van Blad 1.

Hoe zorg ik ervoor dat de tabel van Blad 2 automatisch uitbreidt indien nieuwe data aan Blad 1 wordt toegevoegd? Ik kan natuurlijk de formules in Blad 2 helemaal naar beneden trekken (tot bijvoorbeeld rij 10.000), maar dit vergroot het bestand onnodig.

Alvast bedankt voor uw hulp!
 
voorbeeldbestandje vergeten?

ps je moet uw vorige vraag nog afsluiten.
 
Als je automatisch importeert uit Sharepoint dan gebeurd dat al via een excel tabel of excel list en die zal automatisch meegroeien.
Je moet dan eens naar de nieuwe dynamische functies FILTER(), SORTEREN(), UNIEK()

daarmee kun je heel snel dynamische bereiken aanroepen zonder regels te missen.

en powerquery gebruiken zoals mvdvlist ook zegt.

veel meer valt er niet over te zeggen met deze karige informatie..
mvdvlist

mvdvlist
 
Hartelijk dank voor jullie reactie. Het automatisch importeren vanuit SharePoint met een PowerQuery gaat goed. Deze data wordt zoals gezegd geïmporteerd naar blad 1 van een Excelfile. In blad twee wil ik een tabel presenteren, gebaseerd op data van blad 1 (maar met enkele bewerkingen doorgevoerd). Mijn vraag is of het mogelijk is dat de tabel in blad 2 automatisch uitbreidt, indien de tabel op blad 1 groter wordt (oftewel nieuwe data geïmporteerd wordt). Het liefst zonder dat ik alvast de rijen naar beneden trek in blad 2.

Ik heb even een eenvoudig voorbeeldbestandje geüpload. Het blad de SharePoint query voorstellen "Geimporteerde data SharePoint" terwijl het blad "Overzichtstabel" de tabel toont die automatisch groter moet worden.
 

Bijlagen

  • Test.xlsx
    13,7 KB · Weergaven: 16
Bedoel je zoiets?
 

Bijlagen

  • Test (86).xlsm
    31,7 KB · Weergaven: 17
Is dit ook mogelijk zonder macro?

Wat dus eigenlijk moet gebeuren is dat in het blad "Overzichtstabel" een rij automatisch wordt doorgevoerd bij toevoeging van een nieuwe rij in blad "Geimporteerde data SharePoint".
 
Ja, dat kan ook met power query.
 

Bijlagen

  • Test.xlsx
    22 KB · Weergaven: 13
dat kan maar weet wel dat als je uw geimporteerde data verwijderd dan ook in uw tabel op het overzichtstabel de gegevens zullen verdwijnen.
 
Emields,

Klopt, maar als de eerste rij (kolomkoppen) niet wordt verwijderd van de geïmporteerde data dan is dat geen enkel probleem.
Deze wordt, als het goed is door power query geïmporteerd dus is het geen enkel probleem oftewel wordt alles overschreven.
 
Is inderdaad juist maar ik had begrepen dat er gegevens moesten toegevoegd worden uit nieuw geïmporteerde gegevens.
 
Ja, dat kan.
Onder aan de geïmporteerde tabel kan naar hartenlust worden toegevoegd.
Dat heb ik n.l. ook al gedaan in het voorbeeld bestand.
Zodra dit is gedaan dan dient wel een cel in de groene tabel op tabblad "Overzichtstabel" te worden aangeklikt en dan deze verversen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan