Tabel bijwerken en toevoegen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackzylon

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2001
Ik ben al een aantal dagen een probleem op te lossen wat ik maar niet voorelkaar krijg.

Ik heb 2 tabellen die een identieke primaire sleutel hebben.
Beide tabellen hebben ook een aantal identieke velden.

Nu is het de bedoeling dat vanuit tabel 2 de bestaande records voor bepaalde velden worden bijgewerkt in tabel 1.
En eventuele niet bestaande records worden toegevoegd.

Ik wil dit gaan doen met een toevoeg en een bijwerkquery.
Het toevoegen is gelukt wel maar de bijwerk query wil maar niet lukken. ( Velden in tabel 1 worden volledig verkl**it)

Geen flauw idee hoe ik dit op moet lossen.
Ik krijg het maar niet voor elkaar.

Of is er ook een oplossing om dit zonder queries te doen ??

H E L P ! ! ! !

Natuurlijk is er een mogelijkheid om het zonder queries te doen. Maar dat gaat je veel werk opleveren.

Plaats de bijwerkquery die je nu hebt eens op het forum (in SQL view). Dan kan ik of een andere lezer het wellicht oplossen.

Grtz,

Bijwerkquery

Dit is wat ik bij elkaar gemodderd heb.

UPDATE [Transport1] SET [Transport1].[Totaal_produktie] = [Transport2]![Totaal Aantal geproduceerd];

Veld Totaal_produktie in tabel Transport1 moet bijgewerkt worden in veld Totaal aantal geproduceerd in tabel Transport2

Met de query die je nu hebt wordt als het goed is voor elk record de waarde bijgewerkt. Dat is waarschijnlijk niet OK.

Voeg een WHERE clausule toe waarmee je de records in Transport1 met Transport2 vergelijkt. Bijv:

WHERE Transport1.id = transport2.id

Als je meerdere velden als sleutel hebt:

WHERE Transport1.id1 = Transport2.id1 AND Transport1.id2 = Transport2.id2

Grtz,

Kom nu verder.....maar...

Where clausule heeft wel geholpen, maar ik loop nu tegen iets op waar ik veel vaker last van heb.

Er wordt nu steeds om een parameter waarde gevraagd, net of kan de sql instruktie de opgegeven tabel en veld niet vinden.

Als ik hier handmatig de gegevens invoer worden ze netjes bij gewerkt.

Hij vraagt om de te veranderen waarde en de tabel waar hij deze uit moet halen. Doel tabel kan hij dus wel vinden.

Bij Queries loop ik ook vaak tegen deze dingen aan.

TABELLEN , VELDEN en FORMULIEREN bestaan wel en er zijn geen tikfouten gemaakt.
Ik wordt er soms gek van.

Zonder de DB te zien zijn dat soort foutjes lastig te vinden. Heb je de mogelijkheid om de DB met wat voorbeeld data op het forum te zetten? Gezipt en niet groter dan 100 kB

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan