Hallo,
Wekelijks wil ik een prijsnotering ophalen van een website, deze wordt vervolgens in onze admin ingelezen.
(Office 2010)
ik heb op het tabblad instellingen de link geplaatst naar de website, het jaartal en weeknummer kan ik veranderen.
Als de macro PrijzenOphalen wordt gestart wordt de link gekopieert en geplakt als waarde om zo het weeknummer te kunnen veranderen. (variabeleLink) named range
vervolgens wordt de verbinding opgebouwd en de tabel gekopieerd (dat is tenminste de bedoeling)
Helaas loopt de macro al snel vast, o.a. doordat variabele nog niet zijn gedeclareerd, hoe doe ik dat?
kan iemand mij verder helpen?
alvast bedankt!
Wekelijks wil ik een prijsnotering ophalen van een website, deze wordt vervolgens in onze admin ingelezen.
(Office 2010)
ik heb op het tabblad instellingen de link geplaatst naar de website, het jaartal en weeknummer kan ik veranderen.
Als de macro PrijzenOphalen wordt gestart wordt de link gekopieert en geplakt als waarde om zo het weeknummer te kunnen veranderen. (variabeleLink) named range
vervolgens wordt de verbinding opgebouwd en de tabel gekopieerd (dat is tenminste de bedoeling)
Code:
Option Explicit
Sub prijzenOphalen()
'
' prijzenOphalen Macro
'
'
Range("B6").Select
Selection.Copy
Range("B8").Select
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
:=False, Transpose:=False
Application.CutCopyMode = False
Sheets("prijstabel").Select
With ActiveSheet.QueryTables.Add(Connection:=Range(variabeleLink), Destination:=Range("$A$1"))
.Name = _
"?sector=legpluimveehouderij&market=nop-eiernotering&year=2012&week=34"
.FieldNames = True
.RowNumbers = False
.FillAdjacentFormulas = False
.PreserveFormatting = True
.RefreshOnFileOpen = False
.BackgroundQuery = True
.RefreshStyle = xlInsertDeleteCells
.SavePassword = False
.SaveData = True
.AdjustColumnWidth = True
.RefreshPeriod = 0
.WebSelectionType = xlSpecifiedTables
.WebFormatting = xlWebFormattingNone
.WebTables = "15"
.WebPreFormattedTextToColumns = True
.WebConsecutiveDelimitersAsOne = True
.WebSingleBlockTextImport = False
.WebDisableDateRecognition = False
.WebDisableRedirections = False
.Refresh BackgroundQuery:=False
End With
Range("B8").Select
Application.CutCopyMode = False
Selection.Hyperlinks.Delete
Selection.ClearContents
End Sub
Helaas loopt de macro al snel vast, o.a. doordat variabele nog niet zijn gedeclareerd, hoe doe ik dat?
kan iemand mij verder helpen?
alvast bedankt!