• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabel cellen doortrekken zonder 0

Status
Niet open voor verdere reacties.

carloschouw

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2015
Berichten
225
Goedemiddag!

Ik heb een vraag of een dergelijke optie mogelijk is wat ik in gedachten heb. Is voor mij compleet nieuw en heb geen idee hoe, en of het überhaupt mogelijk is.

In een tabel in kolom A een functie (VBA of Macro) toevoegen die de cellen doortrekt tot aan de waarde 0. B.v. in Tabblad 1 verwijs ik naar Tabblad 2 (bedoeling straks is een extern werkblad) In dit voorbeeld voer ik in tabblad 2 mijn gegevens in.

Tabblad 1 tabel gebeurt nog niets totdat de functie 'bijwerken' tot waarde 0 wordt geactiveerd. Handmatig zou ik dus de cellen doortrekken totdat ik de waarde 0 in kolom A tegenkom, de cellen met waarde 0 verwijder ik dan handmatig zodat ik alleen ingevulde velden tegenkom (o is altijd een cel die ik niet wil zien in kolom A)

Bekijk bijlage Tabel doortrekken tot aan nul.xlsm

Weet iemand of het mogelijk is om zoiets te maken in VBA of Marco code?

Groet, Carlo
 
Probeer dit eens.
Code:
Sub VenA()
  Range("A3:D3").AutoFill Range("A3:D" & Sheets("Blad2").ListObjects(1).ListRows.Count + 2)
End Sub
 
Super, dit werkt perfect!

Ik wil later dat de verwijzing niet naar blad2 gaat maar naar een extern Excel bestand (koppeling naar extern bestand) Dan zal ik de &Sheet verwijzing naar blad2 aan moeten passen. Hoe gaat dat in zijn werking?
 
Je kan beter zaken concreet benoemen. Als het externe bestand niet geopend is krijg je zoiets
Code:
Sub VenA()
    With GetObject("Pad en bestand")
      t = .Sheets("Bladnaam").ListObjects(1).ListRows.Count
      .Close 0
    End With
  Range("A3:D3").AutoFill Range("A3:D" & t + 2)
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan