tabel corrupt, hoe te herstellen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter tigo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tigo

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2006
Hoi allemaal,

ik heb een tabel dat corrupt is. Wat heb ik al geprobeerd:
- database compressen en herstellen
- tabel kopiëren
- insert query gemaakt

Dit resulteert allemaal in een (standaard) windows foutmelding met de vraag of je dat wilt verzenden. Het vreemde is dat het formulier van de tabel gewoon prima werkt. Dan krijg ik de inhoud van elk record te zien. Ik hoop dat mijn vraag/probleem duidelijk is en dat iemand wellicht een gouden tip heeft. Alvast bedankt.

Tigo

nog meer geprobeerd

ik heb ook al een 2e database gemaakt en vervolgens de betreffende tabel geimporteerd, helaas ook met hetzelfde resultaat.

Tigo

Lijkt erop dat er een record in je tabel is die corrupt is.
Je kan
1 - record voor record copieren naar een andere tabel
2 - je tabel exporteren naar een CSV file. Alle opmaak en exotische karakters(?) ben je dan kwijt.
3 - een form maken op basis vanje corrupte tabel en dan door je records heen lopen totdat Access crashed. Dat is dan je corrupte record. Je kan dan met een delete query dat record proberen te verwijderen.
4 - probeer AccessFix. Misschien helpt dat. ff googelen.
Succes!

Laatst bewerkt:
Comprimeren van de database waar de tabellen in staan heeft bij mij wel eens geholpen. Dus als je een FE hebt en een BE, dan de BE comprimeren.

mvg
Charles

opgelost

Thanks allebei. De tip om ze 1 voor 1 te inserten in een nieuwe tabel heeft geholpen. Daardoor kon ik zien welk record de fout gaf. Deze deleten, en probleem was opgelost.

Tigo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan