Tabel downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulburuma

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2001
ik heb bij lycos een tabel in mysql met allerlei informatie. Kan ik deze ook downloaden? zodat ik deze op mijn eigen host er weer op kan zetten??
Of moet ik regel voor regel invoeren?

Grtz Ptje.nl

Geplaatst door paulburuma
ik heb bij lycos een tabel in mysql met allerlei informatie. Kan ik deze ook downloaden? zodat ik deze op mijn eigen host er weer op kan zetten??
Of moet ik regel voor regel invoeren?

Grtz Ptje.nl

Ja dat kan,
Bij Lycos inloggen vervolgens ga je naar Online tools --> PHP4U --> Beheer je database
Selecteer links de tabel die je wilt hebben,
Scroll naar beneden en daar bij "Bekijk een dump (schema) van de tabel".
Afhankelijk wat je wilt vink je "Structuur en gegevens" aan als je nog niet die tabel op je locale pc hebt en anders Älleen data" vink ook "versturen" aan
Klik nu op start. Dan krijg je een bestandje genaamd <jouwtabel>.sql aangeboden om te downloaden, sla deze op.

Vervolgens op je locale PC ga je naar phpMyadmin. Kies de database waarin de tabel moet komen.
Klik vervolgens in het rechterdeel op tab "SQL" en blader daar naar dat sql bestand wat je net hebt gedownload.
Klik vervolgens op Start nu wordt de SQL uitgevoerd om je data (en evt structuur) in je databse te pompen.

Voila

Olav

geweldig het werkt. Dan heb ik nog een vraag hierover: is er ook nog een methode om bepaalde kolommen in een keer op nul te zetten?

id - username - email - ref - euro - pass
1 ik ik@ik.nl 1 100 ik

bijvoorbeeld de kolom euro (ik hoop dat bovenstaant voorbeeldje begrijpt)
Als ik op empty druk is alles weg maar ik wil alleen een bepaalde kolom.

Grtz Ptje.nl

Geplaatst door paulburuma
geweldig het werkt. Dan heb ik nog een vraag hierover: is er ook nog een methode om bepaalde kolommen in een keer op nul te zetten?

id - username - email - ref - euro - pass
1 ik ik@ik.nl 1 100 ik

bijvoorbeeld de kolom euro (ik hoop dat bovenstaant voorbeeldje begrijpt)
Als ik op empty druk is alles weg maar ik wil alleen een bepaalde kolom.

Grtz Ptje.nl
Ik denk dat je dat het beste met een SQL Update query kan doen. Hoe die eruit ziet, weet ik (nog) niet.
Wat je ook kan proberen, maar dat is wel erg rigoreus, is de tabel openen in de admin en dan in het veldoverzicht die hele cel eruit gooien en dan er weer opnieuw inzetten.

Groeten,
Olav

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan