• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabel en draaitabel gefilterd (zonder voorbeeld); algemene vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Goedemorgen,

Ik heb geen voorbeeldbestandje omdat ik dat niet heb maar mijn vraag is meer algemeen.
Stel: ik heb een tabel met gegevens en op basis daarvan een draaitabel.
Mijn vraag is nu of het mogelijk is om als ik een filter toepas in de gegevenstabel is om dan meteen een aangepaste, gefilterde draaitabel te kunnen zien van deze gegevens. Ik weet natuurlijk dat je in een draaitabel onafhankelijk ook kunt filteren, maar het zou mooi zijn als dit al meteen gebeurd bij het filteren van de gegevenstabel.

Misschien is dit wel een heel domme vraag, maar toch wil ik hem graag stellen.
Ik ben benieuwd.

Bedankt voor jullie reacties.

Volgens mij is dat niet te doen. De draaitabel is "Gedraaid" en de tabel niet. Dat kan nooit goed gaan.
De draaitabel heeft tenslotte een andere functie dan de tabel zelf.
Draaitabellen kun je telkens anders opbouwen en er wordt anders omgegaan met data binnen een draaitabel dan binnen een tabel.

Plaats eens je bestand.

Dit is zeker geen domme vraag, integendeel. Als je via een draaitabel een analyse wilt maken van een dataset, dan is het altijd aan te bevelen om die dataset op maat te maken. Dat kan het beste via Power Query (en eventueel via het Datamodel/Dax). Hoe eenvoudig of moeilijk dat is hangt af van je specifieke filterwensen. Eenvoudig: je wilt alleen de gegevens van de huidige maand. Erg moeilijk: de gebruiker mag vrijelijk gebruik maken van alle filtermogelijkheden van de gegevenstabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan