• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabel en gegevensvalidatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

glda19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Hi

Op het tabblad extra vergoeding staat er een tabel met in de kolom waarvoor een gegevensvalidatie lijst.
Voeg ik onderaan een rij toe dan krijg ik in de nieuwe rij in de kolom waarvoor geen gegevensvalidatie lijst te zien. Hoe komt dit?
Hoe komt dit heb de tabel al terug gezet naar een bereik en terug een tabel van gemaakt, dit gaf echter geen verschil.

Op blad 3 staat ook een tabel met in kolom 3 een gegevensvalidatie lijst en deze word bij het toevoegen van een nieuwe rij ook toegevoegd.

Alvast bedankt

Bijlagen

Jouw selectie bevat verschillende validatie typen.

Je moet bij de eerste cel de formule van de validatie kopiëren, alle regels met validatie selecteren en dan de formule opnieuw toepassen voor alle cellen.

thx
Heb de gegevensvalidatie verwijderd en bij de eerste rij in kolom g terug ingevoerd en dan gans de kolom in de tabel geselecteerd. En dan toepassen op alle cellen met gelijke instelling aan gevinkt en nu krijg ik hem bij een nieuwe rij

Je kunt nog beter een lijstje maken en die een naam geven en dan die naam gebruiken.

kan ook.
Ben het bestand nog aan het aanpassen. Maar hou ondertussen al de gegevens bij.
Waar zou je die lijst zetten?

Nu doet hij het wel.
Bij het selecteren van de "hele" kolom moet je een zwart pijltje zien en daarna plakken >> plakken speciaal >> validatie
En die lijst kan je gewoon in blad3 zetten.

Bijlagen

Je zal in sommige cellen een klein driehoekje zien, dat komt dat daar verkeerde gegevens in staan, even op het pijltje drukken en de juiste gegevens selecteren.

Nu doet hij het wel.
Bij het selecteren van de "hele" kolom moet je een zwart pijltje zien en daarna plakken >> plakken speciaal >> validatie
En die lijst kan je gewoon in blad3 zetten.
Snap niet echt wat je bedoelt.
De kolom selecteer je toch door op de letter te klikken+?
Volgens mij mis een stap na het selecteren van de kolom en voor plakken
Mis je dit niet rechts klikken kopiëren klikken toch?
vervolgens >>plakken>> plakken speciaal >> validatie
Zet ik dit in een bepaalde cel op blad3 dan >> zie ik geen lijstje te zien maar zoveel keer onder elkaar de validatie als er rijen zijn in de tabel.

Maar zoals ik schreef krijg ik geen lijst zoals bij post 8 laar krijg i’ even veel x de validate gekopieerd op blad 3cals de selectie

heb je veel gedronken? vertaal dan eens uw vorig antwoord.

Dus als ik die kolom selecteer waar de validatie in staat door op de letter te klikken. Vervolgens kopiëren doe dan plakken speciaal validatie op blad 3 dan krijg ik zoveel keer de validatie als er rijen zijn in de tabel op blad extra vergoeding.
Maar krijg ik niet de lijst te zien die onder validatie zelf staat op blad 3.
Zie ook post 11

Je selecteert de hele validatiekolom, natuurlijk niet de de kop regel.
Je gaat in het menu naar validatie- Lijst dan zie je de validatieregel en druk op F3 dan zie je in mijn geval de namen staan die je kunt gebruiken en klik op lijstje en ok dat is in mijn bestandje.
Ik had eerst de verkeerde gestuurd.
Nu weet ik alleen niet of je in Belgie ook F3 moet selecteren, jullie gebruiken volgens mij een andere indeling.
Je kunt dan ook alle validatie regels selecteren, Blad gegevens-Validatie, Blad Formules- naam gebruiken, en lijstje selecteren en ok, dan zou het moeten werken, het bestandje uit post#8 werkt al. En deze ook. Klik maar een in een regel op en ga naar Gegevens- en validatie dan zie je hoe het zit.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan