tabel exporteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Hallo,
Ik heb een project waarin een 10 tal tabellen zitten.
Nu moet ik 1 van die tabellen exporteren naar een ander project.
Via de menu binnen acces zelf lukt me dat zonder problemen, maar kan ik dat ook via code realiseren zodat ik dat automatisch kan laten gebeuren telkens ik bvb het "moeder-project" afsluit?

Bedankt
JP

Je kunt via VBA een externe database openen, daar een Tabel maken, en die vullen vanuit de bestaande tabel. Of dat nou veel sneller is dan 2 databases naast elkaar openen, en de ene tabel naar de andere slepen vraag ik me af..

De bedoeling is om fat in de code te steken van de knop "programma afsluiten" dus, het in de achtergrond laten gebeuren... Hoe doe je dat?

Met Docmd.TransferDatabase:
Code:
    DoCmd.TransferDatabase acExport, "Microsoft Access", _
        "D:\Documents\\Filteren op formulier\Filteren.accdb", _
        acTable, "Logboek automatische naamcorrectie", "Logboek " & Format(Date, "yyyymmdd"), False
Als voorbeeldje

krijg foutmelding

Ik schreef:
DoCmd.TransferDatabase acExport, "Microsoft Access", "C:\Kine\Kinework_Windows8.mdb", acQuery, "Tablet_gedoe", "C:\Kine\Tablet1.accdb", False

C:\Kine\Kinework_Windows8.mdb is de database waaruit ik vertrek.
Hier zit een query in die een toevoeg-query lanceert (Tablet_gedoe) wat resulteert in een tabel die dan in Tablet1.accdb moet belanden

ik krijg een foumelding dat Tablet1.accdb niet correct gespeld werd... (en ik deed een copy/paste dus....)

Enfin, er gaat wat mis vrees ik

Ik snap niet helemaal wat je aan het doen bent:
Hier zit een query in die een toevoeg-query lanceert (Tablet_gedoe) wat resulteert in een tabel die dan in Tablet1.accdb moet belanden
Een toevoegquery (Tablet_gedoe) kun je nooit exporteren. Die bevat geen gegevens. Een tabel wel, en een selectiequery ook. In mijn voorbeeldje exporteer ik een tabel naar een andere database, en dat werkt prima. De database waaruit je vertrekt hoef je niet te benoemen, want daar zit je al in. Je moet wél aangeven waar de db staat die je gaat gebruiken. Kortom: leuk dat je mijn code verbouwt, maar de mijne werkt, en de jouwe niet. Hou dus in ieder geval een werkende constructie aan :).

Michel, ik kom er niet uit:

Ik schrijf nu:

DoCmd.TransferDatabase acExport, "Microsoft Access", "C:\Kine\Kinework_Windows8.mdb", acTable, "IPAD", "C:\Kine\Tablet1.accdb", False

Waarbij ik de tabel IPAD wil exporteren van C:\Kine\Kinework_Windows8.mdb naar C:\Kine\Tablet1.accdb

Ik krijg als foutmelding:
Fout 2006 tijdens uitvoering
De opgegeven objectnaam C:\Kine\Tablet1.accdb voldoet niet aan de regels voor naamgeving van Kinéworks-objecten

Handje???

Bedankt
JP

Je gebruikt nog steeds de juiste syntax niet, dus logisch dat je foutmeldingen krijgt. Ik zei in mijn vorige bericht dat je de bron database niet hoeft op te geven. Dat doe jij nog steeds. Je geeft alleen de lokatie van de doeldatabase op. Verder heeft de code een brontabel nodig (die geef je wel) en een doeltabel (en die geef je weer niet). Kortom: op basis van je laatste berichtje zou dit moeten werken:

Code:
DoCmd.TransferDatabase acExport, "Microsoft Access", "C:\Kine\Tablet1.accdb", acTable, "IPAD", "iPad", False

Ik ga er van uit dat "IPAD" de naam is van de tabel in mijn moederdatabase, maar waar staat "ipad" dan voor??

Voor de doeltabel... Je hoeft immers een tabel niet naar dezelfde naam te kopieëen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan