Tabel in back end plaatsen die in Frontend staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan de Ruyter

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2000
Ik zit met een vraag, ik heb een database gemaakt met een front end en een back end, dit werkt allemaal goed.
Nu heb ik een nieuwe tabel aangemaakt en die helaas in de front end geplaats, nu kan ik nergens een oplossing vinden om deze fout te herstellen.
De tabel is al in gebruik in diverse records.
Ik heb de tabel al gecopieerd naar de backend, maar deze tabel zie ik niet in koppelingsbeheer.

Zou iemand weten hoe ik deze fout kan herstellen.

Alevast bedankt voor de moeite

Als je de nieuwe tabel importeert in de backend, dan zou je hem daarna toch moeten zien in de frontend... Je moet de tabel dan uiteraard wel eerst opnieuw koppelen in de Frontend, want anders zie je hem inderdaad niet in Koppelingsbeheer. Voor de veiligheid zou ik eerst de foute tabel hernoemen, zodat de nieuwe koppeling de goede naam krijgt.

Als je de nieuwe tabel importeert in de backend, dan zou je hem daarna toch moeten zien in de frontend... Je moet de tabel dan uiteraard wel eerst opnieuw koppelen in de Frontend, want anders zie je hem inderdaad niet in Koppelingsbeheer. Voor de veiligheid zou ik eerst de foute tabel hernoemen, zodat de nieuwe koppeling de goede naam krijgt.

Bedankt voor het antwoord, het probleem is dat ik niet weet hoe je deze tabel nu koppel met de backend, ik zie nergens een voorbeeld, ik ga er van uit dat ik dit in de frontend moet doen maar kan de instructie niet vinden, in 2003 heb ik ooit de database gesplist toen gingen alle tabellen in 1 keer mee.

Misschien dat je me nog even verder wil helpen

Is uiteraard geen probleem!
Bij een backend-frontend oplossing heb je de tabellen in de backend staan, en in de frontend maak je de koppelingen. Je kunt bijvoorbeeld in de frontend db rechtsklikken in het database venster, en dan Koppelen kiezen. Of je gebruikt het menu <Bestand>, <Externe gegevens ophalen>, <Koppelen>. Vervolgens blader je naar de backend db, en selecteer je de ontbrekende tabel.

Is uiteraard geen probleem!
Bij een backend-frontend oplossing heb je de tabellen in de backend staan, en in de frontend maak je de koppelingen. Je kunt bijvoorbeeld in de frontend db rechtsklikken in het database venster, en dan Koppelen kiezen. Of je gebruikt het menu <Bestand>, <Externe gegevens ophalen>, <Koppelen>. Vervolgens blader je naar de backend db, en selecteer je de ontbrekende tabel.

Ga dit morgen vroeg direct proberen, je hoort van me, wel weer bedankt, ik ben blij dat ik steeds geholpen wordt door jou of iemand van de helpmij.

Ga dit morgen vroeg direct proberen, je hoort van me, wel weer bedankt, ik ben blij dat ik steeds geholpen wordt door jou of iemand van de helpmij.

perfect dit was inderdaad de methode , wel is het in in 2007 (externe gegevens) (Importeren)(Access) en dan kiezen voor koppelen.

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan