• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabel in formule omzetten

• Onderwerp starter Onderwerp starter wuta
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wuta

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2014
Goedenavond samen.

In het bijgevoegde bestandje zie je een op de hand gemaakt tabelletje die wordt gebruikt bij m3 waterafvoer
is het mogelijk dat deze wordt omgezet in een Excelformule waarbij bij verschillende standen ook nog steeds het concept van het tabelletje klopt?

grt Niels Bekijk bijlage Map1.xlsx

Kan je daar wat (handberekende) waarden invullen zodat we zien wat er eigenlijk moet berekend worden en waar vandaan een en ander moet komen.

f2==GEMIDDELDE(A2:C2) en doortrekken naar beneden.

Ik heb een formuletje voor u, zal wel anders kunnen maar kom er zo direct niet op:
Code:
=GEMIDDELDE(INDIRECT("F" & VERGELIJKEN(A1;$E$2:$E$20;0)+1);INDIRECT("F" & VERGELIJKEN(B1;$E$2:$E$20;0)+1);INDIRECT("F" & VERGELIJKEN(C1;$E$2:$E$20;0)+1))

iets korter en logischer:

Code:
=GEMIDDELDE(VERT.ZOEKEN(A1;$E$2:$F$20;2;0);VERT.ZOEKEN(B1;$E$2:$F$20;2;0);VERT.ZOEKEN(C1;$E$2:$F$20;2;0))

Laatst bewerkt:
Dank u wel Cobbe
Heb de beide formules gebruikt en werken bijna precies zoals bedoeld.
Is het ook mogelijk dat niet alleen 10 tallen gebruikt kunnen worden in de formule.
maar bv 1911,1955 en 1958.
als ik dat nuBekijk bijlage Map1 (2) (3).xlsx doe krijgt ik een foutcode N&B

Ja dat kan makkelijk door de 0 van het derde element in beide formules te wijzigen in 1:
Code:
=GEMIDDELDE(VERT.ZOEKEN(A1;$E$2:$F$20;2;[COLOR="#FF0000"]1[/COLOR]);VERT.ZOEKEN(B1;$E$2:$F$20;2;[COLOR="#FF0000"]1[/COLOR]);VERT.ZOEKEN(C1;$E$2:$F$20;2;[COLOR="#FF0000"]1[/COLOR]))

Je moet de tabel sorteren op jaar van laag naar hoog.

misschien heb ik het mis, maar moet er niet interpoleert worden?

zijn dat m3 per seconde?

en die standen hoe moet ik me dat voorstellen?
waterhoogte verschillen?
stand van de sluisdeur?
foto ?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
misschien heb ik het mis, maar moet er niet interpoleert worden?

zijn dat m3 per seconde?......ja

en die standen hoe moet ik me dat voorstellen? .....Nap(normaal Amsterdams peil) hoogte van een schuifklep
waterhoogte verschillen?...ja het water valt naar over ongeveer 3-4 meter over schuifklep
stand van de sluisdeur?....nee het is een stuw in een rivier
foto ?
9bcaa3acda4eb90afb1df85217f3e067_large.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan