tabel in Html 4.01 strict

Status
Niet open voor verdere reacties.

marc 05

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2006
Normaal kun je in een tabel ook spacing vastleggen...zoals hier:

<table width="600" border="1" cellspacing="2" cellpadding="2">
<tr>
<td>&nbsp;</td>
</tr>
</table>

hoe kan ik dat hieronder in css doen?

Wanneer je eventueel meerdere rijen zou maken krijg je geen border in het midden tussen de cellen?

CSS

.bron_table {
margin : 0 auto;
width : 600px;
border : solid white;
border-width : 2px 2px 2px 2px;
padding : 2px;
}

HTML
<table class="bron_table">
<tr>
<td>eens kijken wat we er nu van kunnen maken</td>
</tr>
</table>

Kan ik voor de border ook wat anders kiezen dan alleen : solid en waar kun je er meer van vinden?

Groeten, Marc

Ik denk dat je dan in de tabel de border op 0 met zetten voordat je de border wilt manipuleren in Css.

Groetjes, Remi1995.

Nee, je moet helemaal niets ;)

Het punt van CSS is juist dat je helemaal geen style props aan je html hoeft toe te voegen. Daar hoort 'border' ook bij.

HTML:
<table class='test'>
   <tr>
      <td><!-- thead/body is ook wel netjes, maargoed --></td>
   </tr>
</table>
Code:
/* CSS */

.test
{
   border: 1px solid #f0f;
   width: 600px;
   border-spacing: 2px;
}

is het ook mogelijk een hele cel (td) toe te wijzen aan een link... bedoel dan soortgelijke link als bij www.digitreport.com de achtergrond kleur moet veranderen op moment dat ik er op klik. De link zelf moet gewoon tekst blijven.

verder nog zou ik de link secure ook graag een padding-left meegeven op moment van linken

moet ik hiervoor opnieuw een a , a hover, a focus aanmaken voor de link secure.... id van deze link is special maar wil dezelfde inspringing van 5 toch de borders en bij a hover en a focus een inspringing van 10

Hoi marc,
is het ook mogelijk een hele cel (td) toe te wijzen aan een link?
Jazeker, dat kan door de link in die cel een block-karakter te geven. Daarmee wordt het hele cel-oppervlak met de link gevuld.
De padding van de cel moet je dan voor een link-cel uit de td halen (anders komt er een niet-klikbare rand om het klikbare deel heen) en toevoegen aan de link zelf:
Code:
.test2 a {
	padding: 5px;
	display: block; /* vult hele td */
	font-weight: bold;
	color: red;
	background: #FFF9BB;
	text-decoration: none; /* geen onderstreping */
	}
.test2 a:hover {
	background: #D3E5D3;
	}
Om dan de cellen waar geen link in zit hetzelfde uiterlijk te geven, moet daar de td, met een class-eigenschap, weer wel de padding krijgen:
Code:
.padding6 {
	padding: 6px;
	}
(voor mij niet zo gauw verklaarbaar: om de link heen zit toch 1px tussenruimte tot de border; dat wordt met een padding van 6px i.p.v. 5px goed gemaakt).
Met vriendelijke groet,
CSShunter

dank je csshunter,

de link secure op mijn site: www.digitreport.com heeft geen padding left... hoe kan ik dat realiseren?

Er is namelijk voor de link een speciale id aangemaakt die ook verwerkt zit in het menu.

De link secure blijft dus gewoon op de plek staan op het moment dat ik de link aanwijs

Groet, Marc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan