tabel kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik neem aan dat je nog meer rollen krijgt, directeur, boekhouder, salarisadministrateur. Allemaal mensen met wie je mogelijk wilt corresponderen.
Telefoon, email etc. zijn contactgegevens (in principe een aparte tabel dus) die gekoppeld kunnen zijn aan een persoon, of een klant.
Je afweging moet dus niet zijn is de persoon een contactpersoon of is de persoon een werknemer, maar welke rol(len) heeft de persoon en heeft de persoon contactgegevens?

Tja als je het zo uitlegt is het eigenlijk makkelijk. Ik vind het toch knap van je dat je zo alles maar weet en zo snel en Duidelijk overal antwoorden op kan geven. Ga ik nu weer verder Puzzelen. Dank je

Tja, wat is het? Jing-jang? Gevuld koeken? Ik weet het ook niet.
Kan ook gewoon de juiste cursussen in combinatie met ruim 20 jaar ervaring zijn.

Toch vind ik het goed van je om die ervaring te delen. Nu heb ik er wel heel veel profijt van, maar ik denk zeker dat andere mensen ook mee lezen.

Zou iemand eens naar mijn verdeling willen kijken en becommentariseren wat in het eerste geval opvalt

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Tabel Adres.
Je kan overwegen om een aparte landen tabel te maken. Hierin kun je dan de naam en eventueel de afkorting (Nedeland NL) opnemen.

Tabel Proces.
Normaliseren! Ontvetten, beitsen etc. zijn bewerkingen. Aparte tabel van maken.

Tabel Produkt.
Normaliseren! FotoOprekken, FotoVerpakken zijn bewerkingen. Aparte tabel van maken. Oprekmethode is een verbijzondering van FotoOprekken. Ook dit zou een aparte tabel moeten zijn.

Ik was er net mee bezig, goede morgen. Fijn dat je toch wilde kijken.
* Landen wordt gemaakt, is inderdaad slimmer, ook ivm zoeken.

* Die processen is anders dan je denkt, denk ik.
Probleem op zich. Ik moet aangeven wat voor proces er moet gebeuren met het produkt, en dan moeten de waarden voor beitsen ingesteld staan. Dit kan zijn 3 minuten of 15 minuten. Ik denk dat ik ze daarom niet moet opsplitsen. Of wel?

* Dan over adres?
Kan ik niet beter een organistaieID in de tabel adres zetten ipv een adresID in de tabel organisatie? Omdat een adres maar een organisatie kan hebben en een organisatie kan meer adressen hebben.

* Over produkten?
FotoOprekken en FotoVerpakken zijn geen processen. Dat is een voorbeeldplaatje. Geldt het dan nog?

Processen
Opsplitsen. Je hebt een bewerking die een 15 minuten duurt. Dus je krijgt een proces dat uit een aantal bewerkingen bestaat. Dan is het handiger als je het proces selecteert, vervolgens de benodigde bewerkingen toevoegd en per bewerking aangeeft hoe lang het moet duren.

Adres zou ik n op m maken er kunnen ook meerdere mensen/organisaties op één adres wonen.

Produkten.
Als het aanvinkvakjes betreft in de tabel laten staan, anders zou ik het opsplitsen.

Ik denk dat we processen nog niet hetzelfde benaderen.

Ik heb bijv een proces zwart.

Daarin moet vb 5 minuten ontvetten, 7 minuten beitsen, 12 minuten anodiseren, 4 min anodiseren. Als dit gebeurt is is het proces zwart klaar. Mijn begeleider wil dat voor ieder proces standaard waarden staan, en dat hij die nog aan kan passen. Als ik dat opsplits krijg ik verschillende van deze tabellen:

BeitsenID Autonummer
aantal minuten Numeriek

Klopt dat?

produkten
Ik heb die als OLE object erbij staan, eigenlijk op goed geluk want ik weet niet precies hoe dat werkt. Maar het komt voor dat een produkt op een bepaalde manier op een rek gemonteerd moet worden en hierbij wordt dan een foto toegevoegd.

adres
ok

Laatst bewerkt:
Wat ook een probleem is, niet alle onderdelen van processen zijn gevuld. Bij het ene proces wordt gebeitst en bij het andere niet. Als ik dan een relatie maak, moet er toch iets ingevuld worden?

Bewerking (ID, naam)
Proces (ID, .....)
BewerkingInProces(ID, IDProces, IDBewerking, fldTijdsduur)

Dan kun je een willekeurig aantal bewerkingen aan een proces koppelen en per bewerking aangeven hoe lang die moet duren.

Als ik de relatie van proces2bewerking naar bewerking wil maken geeft ie het vlg aan:

Er is geen unieke index gevonden voor het veld van de primaire tabel waarnaar wordt verwezen

Wat wil dat zeggen?

Dan verwijs je hoogstwaarschijnlijk naar een veld dat niet de primaire sleutel van de tabel is.

klopt , maar normaal geeft ie toch aan als je geen primaire sleutel hebt

Zo bedoel ik het niet. Je had gelijk, ik was de primaire sleutel vergeten in te stellen. Maar ik vroeg me af waarom ik dat vergeten ben, omdat access normaal een melding geeft bij het opslaan. Hij zegt dan dat je nog geen primaire sleutel hebt gedefineert. Dat heb ik blijkbaar gemist.

Bijlagen

• relaties.JPG
    relaties.JPG
    88,9 KB · Weergaven: 32
Op het moment dat ik bij order_informatie geen uitbesteding heb, heb ik een probleem. Ik heb daar een realtie tussen liggen en die wil graag dat ik iets invul. Zie vorige post voor overzicht. Hoe is dat op te lossen?

* update:
Ook zo met beoordeling in organisatie. Dat kan wel maar moet niet.

Laatst bewerkt:
Dan moet je de wondere wereld der relaties gaan betreden en je gaan verdiepen in de INNER en OUTER JOINS (nee geen joints).

Selecteer de betreffende relatie, beroer de rechter muisknop, kies relatie bewerken, druk op knop Join type en maak de keuze die het best past bij wat je wilt.

Als er dan geen beoordeling nodig is, zet ik dan het veld op 0?

Nee, 0 is een waarde, dus dan wordt er iets verwacht. Je moet er dan NULL instoppen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan