tabel kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb wat gezocht op internet over inner en outer joins. Ik zie alleen het verschil niet. Heb ik een nieuwe db gemaakt, ff vlug. Zou je hierin het verschil tussen optie 2 en 3 eens aan kunnen geven?

Laatst bewerkt:
Twee tabellen. tabel1 (ID, naam), tabel2 (ID, IDtabel1, naam).
Releatie tussen tabel1(ID) en tabel2(IDtabel1)

Optie 1: Als je een record in tabel2 zet MOET er een bijbhorend record in tabel1zijn. In queries met beide tabellen zie je alleen de gegevens van records die in beide tabellen voorkomen.
Optie 2: Als er geen bijbhorende records in tabel1 zijn laat dan toch in queries met beide tabellen alle records uit tabel1 zien.
Optie 3: Als er geen bijbhorende records in tabel2 zijn laat dan toch in queries met beide tabellen alle records uit tabel2 zien.

(optie 2 en 3 kan ook andersom zijn, maar dat vergeef je me wel. toch??)

Als je dus IDtabel1 leeg laat (waarde NULL) dan kun je met optie 2 of 3 toch zorgen dat de gegevens boven tafel komen in queries.

Maar hoe bepaalt hij wat tabel1 en tabel2 is? Of heeft dit straks puur met de query te maken?

Wat betekent deze melding?

Bijlagen

• foutmelding.JPG
    foutmelding.JPG
    56 KB · Weergaven: 34
Tabel 1 en Tabel 2 zie je in het venster waarin je de relatievelden ziet. Je ziet de namen van de tabellen daar staan.
Je moet daar wel op het knopje Jointype klikken om het jointype aan te kunnen passen.
De melding betekent simpelweg dat je gegevens in je tabellen hebt staan die niet aan de regels voldoen die jij met je join wilt implementeren.
Stelregel is ook: eerst je hele datamodel op orde brengen en dan pas gegevens erin stoppen.

Dit zou m moeten zijn. Ben alleen aan het twijfelen of er een ptabel moet tussen persoon en adres? Maar ik denk van niet omdat een persoon maar 1 adres heeft.

Laatst bewerkt:
eueuehh,

Ik ben je even kwijt. Als een Persoon inderdaad maar één adres heeft dan klopt dat. Maar heeft een persoon wel één adres. Gescheiden ouders, de ene week bij de één, de andere week bij de ander. Dat zijn al twee adressen. Of je moet voldoende hebben aan een hoofdadres. Dan klopt je redenatie.

Dit heeft overigens weinig meer te maken met de start van deze topic.
Het is beter om bij een nieuwe vraag gewoon een nieuw topic te beginnen.

Een hoofdadres gaat het om, de TPG post heeft toch ook genoeg aa een adres. Niet de ene week hier post heen en de andere daar heen. Een nieuwe Topic moesten we al lang beginnen denk ik. Ik ga mijn Db weer verwijderen uit deze topic en ga aan de slag om formulieren te maken om mijn tabellen te vullen. Daarna mijn programma weer verder maken. Bij vragen hoor je het wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan