Tabel locked error

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rommyke

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2007
Hoi ,

Ik zou graag op een bepaald punt een tijdelijk tabel willen verwijderen met volgende code

Code:
DoCmd.RunSQL "Drop Table TBLTemp;"

Jammer genoeg krijg ik hier een foutmelding met de melding :

Database could not lock table because it is in use by another person or process

volgens mij is het een bepaald process , waarij ik een sql het uitgevoerd ?

maar hoe kan ik dit process stoppen en deze table terug vrijgeven zodat ik de tabel kan deleten ?

Bedankt

Als ik mijn listbox die door mijn strSQL gevuld wordt leeg maak door volgende code

Code:
Me.IstSelection.rowsource = ""

dan is mijn tabel niet meer gelocked .

Is er een mogelijk om dit te doen zonder de listbox dan leeg te maken ?

Is er een mogelijk om dit te doen zonder de listbox dan leeg te maken ?

Hallo Romain,

dat is niet mogelijk.
Waarom zou je de rowsource van je keuzelijst niet leegmaken, je geeft immers aan dat je stopt met het invoeren van nieuwe gegevens, sluit je formulier en waarom zou je dan nog je rowsource nodig hebben?

Groet,

Tardis

Hoi Tardis ,

Heb het opgelost voor het moment ,

ik zit met een zoekcriteria , waarbij ik alle records die aan die zoekcriteria voldoen laat zien in een listbox.
(Hierbij werd deze lijst opgeslagen in mijn tijdelijke tabel en die laat ik dan zien in mijn Listbox.)
Nu heb ik de mogelijkheid om een nieuwe record bij te voegen , een bestaande record te wijzigen of een nieuwe zoekactie te doen met een andere zoekcriteria.

Dus als ik op nieuw klik , mijn ingave doe en daarna op Opslaan dan komt deze waarde erbij in mijn listbox (bij diegene die er al in stonden).

Klik ik op wijzigen , dan kan ik de record aanpassen en als ik op Opslaan druk zie ik de veranderde waarde in mijn listbox waarbij ik tevens de hele lijst blijf zien van mijn zoekcriteria.

Of ik kon terug op Criteria klikken voor een nieuwe zoekactie .
En hierbij zat ik een beetje in de knoop omdat ik mijn listbox niet zomaar leeg kon maken , maar het is dan toch gelukt .

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan