tabel met berekeningen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Beste,
Ik wil een worddocument dat dienst doet als template.
Ouders van kinderen die bij ons in de school komen moeten dan een en ander ingeven waarbij de uiteindelijke berekening van een te betalen som, automatisch gebeurd
Ik probeer dit op te stellen maar de berekening werkt niet
Iemand enig idee?
Ik voeg een poging bij (die niet werkt natuurlijk)

Bedankt

JPBekijk bijlage berekening.docxBekijk bijlage berekening.docx

Als je dubbelklikt op de berekening, kun je bij het geopende scherm de optie berekenen bij afsluiten aanvinken...

Ok maar ik wil de resultaten onmiddellijk zien....
Misschien ben ik wat veeleisend...;(

Wel nee, als je het goed aanpakt. En dat doe je niet :). Kijk eens in de laatste regel van je tabel: daar heb je 2 tekstvakken gemaakt (=Text4 en Text7). In de <Eigenschappen> van die tekstvakken heb je een optie <Berekenen bij afsluiten>. Die staat bij jou uit. Dan gaat het tekstveld natuurlijk nooit gelijk rekenen.... Dus die opties moeten aan worden gezet. Daarnaast moet je het document beveiligen (al dan niet met wachtwoord) om de berekening automatisch door te kunnen voeren naar het tekstvak in kolom C. Maar dan werkt het ook zoals je wilt. Je snapt dan waarschijnlijk wel dat je ook in de andere rijen met tekstvakken moet werken. Anders hou je daar het probleem.
De formule in Kolom C kan dan op verschillende manieren gemaakt worden:
Code:
=Text4+Text7
Code:
=A4+B4
Code:
=SUM(LEFT)
Die laatste variant is handig als je veel rijen hebt waar dezelfde berekening moet worden gemaakt; die kun je namelijk simpel kopiëren.

Niet helemaal correct uitgevoerd.... Je document moet wél beveiligd zijn, en dat is de jouwe niet. Deze wel!

Bijlagen

Dat deed ik toch bij de "opslaan als" stap... waar doe ik dat dan weer verkeerdq

Beveiligen van een document met velden doe je niet bij Opslaan als, maar op het tabblad <Controleren>, en de knop <Beperk bewerkingen>. Daarmee stel je de Bewerkingsbeperkingen in op <Alleen formulier> en dan klik je op <Ja, Afdwingen starten>. Of, als het document beveiligd is, op <Beveiliging stoppen>. In beide gevallen moet je (2 keer bij instellen) het wachtwoord intypen. Dat kan je ook leeg laten, zoals in dit geval. Je kunt dan de beveiliging er zonder problemen afhalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan