tabel met jaaroverzicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

rebirth

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2008
Wie helpt me even met volgende denkoefening?

Ik heb een uitgebreide database gemaakt voor een kinderopvang, en daar maak ik tevens op erg regelmatige basis uitbreidingen voor. Nu heb ik de vraag gekregen om het volgende te maken in access:
Een database met een invulformulier waarin het personeel het volgende inbrengt: De naam van een kind, de startdatum van de opvang (dag-maand-jaar), de einddatum van de opvang (dag-maand-jaar), en de dagen waarop het kind aanwezig zal zijn, in te geven via aankruisvakjes voor maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag. Zo'n formulier maken is uiteraard geen probleem. Maar...

Bedoeling is dat mensen op basis daarvan kunnen gaan nakijken hoeveel kinderen er op een bepaalde dag aanwezig zijn. Dat ze dus een overzicht krijgen per week (of maand), als volgt:

[TABLE="class: grid, width: 700"]
[TR]
[TD]maandag 3/9/12[/TD]
[TD]dinsdag 4/9/12[/TD]
[TD]woensdag 5/9/12[/TD]
[TD]donderdag 6/9/12[/TD]
[TD]vrijdag 7/9/12[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]36[/TD]
[TD]32[/TD]
[TD]28[/TD]
[TD]41[/TD]
[TD]38[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Hoe pak ik dit het beste aan? Hou ik een tabel bij per kind en per datum? Ik denk persoonlijk niet dat dat zo'n goed idee is, want dat zal een erg grote tabel gaan worden, en bovendien snel volstaan met oude gegevens (aanwezigheden van voor de huidige datum), die niet meer nodig zijn. Of kan ik de dat op een formulier op het moment zelf laten uitrekenen op basis van de ingevulde gegevens in het formulier? Ik kan wel wat overweg met access, maar hoe ik hier precies moet aan beginnen, zie ik niet direct voor me.

Iemand die me wat in de goede richting kan duwen?

* blijkbaar is de tabel niet goed uitgevallen, bedoeling was een rijtje met de data te hebben, en een rijtje met de gegevens te hebben.

Heb je al niet een tabel Kind waarin je al die gegevens in één record hebt staan?

KindNR Naam Startdatum Einddatum Ma_VM Di_VM Wo_VM Do_VM Vr_VM Ma_NM Di_NM Wo_NM Do_NM Vr_NM
1 Anton 1-3-2012 1-1-2015 Waar Waar Onwaar Onwaar Onwaar Ja Nee Ja Nee Ja
2 Lisa 1-6-2012 1-5-2015 Waar Onwaar Waar Onwaar Onwaar Nee Ja Nee Ja Nee
3 Jan 1-1-2012 30-6-2014 Onwaar Waar Waar Onwaar Onwaar Nee Nee Nee Nee Nee
4 Piet 1-5-2012 31-3-2014 Waar Onwaar Waar Onwaar Waar Nee Ja Ja Ja Nee
5 Fenna 1-1-2010 1-9-2012 Onwaar Waar Onwaar Onwaar Onwaar Ja Ja Ja Ja Ja

In de komende Access aflevering in de nieuwsbrief maak ik op basis van deze tabel een rapport overzicht :) (Was vorige maand al gepland, maar toen zat er nog een foutje in)

Ik heb inderdaad wel een tabel waar hun naam en startdatum instaan. Een einddatum kan ik er makkelijk bijplaatsen. Maar hetgeen je beschrijft, lijkt wel eens hetgene te zijn waar ik op zoek naar ben. Wanneer verschijnt die nieuwsbrief precies?

Hij verschijnt 5 augustus. Ik ben het artikel nu (letterlijk ;) ) aan het schrijven...

Hey Michel,

Eerst en vooral wil ik je bedanken voor de mooie uitwerking van dit ganse probleem in de nieuwsbrief. Dit lijkt echt de meest perfecte uitwerking van mijn probleem. Ik vroeg mij echter af waar ik de database kan terugvinden van waaruit je bent vertrokken. Op de locatie die vermeld stond in de nieuwsbrief, heb ik niet echt iets gevonden, of ik moet er over gekeken hebben. Alvast bedankt.

Hij was nog niet geplaatst. Nu wel :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan