• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Tabel met keuzeveld

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

MaitreJan

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2011
ik heb een tabel en de invoer van bepaalde kolommen wil ik met een vaste keuze doen die op een andere tab staan.

wie weet hoe ik in de kolom een verbinding maak met de andere tab en de info die ik wil gebruiken voor die kolom. zie op tab 2 de info die ik in de tabel in tab 1 wil kiezen in die bepaalde kolom
hoor graag van jullie
groet Jan

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ik, denk ik ☺

Maar met een voorbeeld gaat dat makkelijker

Voor jouw 1ste voorbeeldbestand heb ik een oplossing.
Van jouw 2de voorbeeldbestand heb ik hoegenaamd geen idee waar je heen wil.

Bijlagen

Ik snap ook niet wat je wilt bereiken, de validatie werkt volgens mij overal.

Misschien druk ik mij zelf niet goed uit. Ik een egen bestand maken maar weet niet welke stappen ik moet doen omdit effect tekrijgen zoals in het voorbeeld dat iedere regel van de tadel het invoer dropdown komt.
Hoop dauk het nu goed verwoord heb

In de kolommen A t/m M zijn de kolommen D E F G I L en M allemaal met validatie op elke regel.
Vraag is wat moet er meer gebeuren?

Hoe schrijf ik die validatie, zodat dit op iedere regel ingesteld staat, tot nu lukt het me maar voor een regel in te stellen, maar niet voor de hele tabel, heb het wel door gekopieerd maar als hé een regel toevoegde komt het dropdown niet automatisch bij, wat wel in het voorbeeld gebeurt
Ben benieuwd of je me helpen kan

Dag Johan, dat bedoel ik maar nu de ham vraag hoe heb je dat gedaan?

Nadeel van deze opzet is wel dat verschillende validatielijsten heel veel lege cellen hebben.
Andere opzet: Voor elke kolom op Definities een aparte tabel en in de Datavalidatie via Indirect de betreffende tabel aanduiden. Voordeel, geen kopteksten en geen lege cellen in de Datavalidatie.

Bijlagen

dank voor deze aanvulling, dit is zeker een mooie oplossing samen met dit van Johan, ga ik dit samen uit werken voor mij in een aan ander bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan