• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabel met X gevuld, hoe verwijzing maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

michealmcdermot

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2010
Ik heb een tabel waarbij in de kolommen een aantal activiteiten staan, in de rijen staan de vrijwilligers vermeld. Sommige vrijwilligers doen meerdere activiteiten, dus staan er ook meerdere kruisjes bij die vrijwilliger. Nu ben ik op zoek naar de formule om afhankelijk van waar het kruisje staat een resultaat te geven. Als het kruisje bij Mark bijvoorbeeld in B2, C2 of D2 staat, zou ik als resultaat A11 (Zaterdag) willen krijgen. Staat het kruisje bij Mark in E2 of F2 vermeld, dan zou ik het resultaat uit A12 willen zien. het is in principe mogelijk met =ALS(OF(B2="X";C2="X" enz. Maar dan moet ik alle cellen los benoemen en in mijn echte spreadsheet zijn het nogal wat kolommen. Dus volgens mij moet dit makkelijker kunnen.
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Bijlagen

Ja, daar denk ik inderdaad mee vooruit te kunnen! Aantal als is denk ik wat ik zoek en evt te combineren. Ik ga weer puzzelen. Hartelijk dank voor de grote duw voorwaarts :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan