• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabel naar jaaroverzicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

FvandenH

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 sep 2020
Berichten
2
Beste Forumleden,

Ik ben bezig een Excel document te maken om veranderingen die gedaan worden te monitoren.
In blad 1 word de wijziging ingevoerd met datum, installatiedeel en nieuwe setting.
In blad 2 heb ik alle installatiedelen beschreven in de rijen en alle dagen van 2020 in de kolommen.

Ik zou met blad 2 graag willen zien wat op elke dag van het jaar de instellingen zijn geweest per installatiedeel.
Graag zou ik enkel de wijzigingen in blad 1 willen plaatsen en dan automatisch op blad 2, op de juiste dag bij de juiste installatiedeel de nieuwe setting willen kopiëren. Dit heb ik nu handmatig gedaan bij Scheider 6.


Ik heb verschillende formules geprobeerd maar ik kom er helaas niet uit.
Is er iemand die hiervoor een oplossing weet?
 

Bijlagen

  • lijst naar tabel.xlsx
    186,6 KB · Weergaven: 18
Zoiets voor B2?
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Blad1!$C$2:$C$1000;VERGELIJKEN(B$1&$A2;Blad1!$A$2:$A$1000&Blad1!$B$2:$B$1000;0));"")
Let op: dit is een matrixfunctie, d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter als je geen Excel 365 gebruikt.

Mocht je wel Excel 365 gebruiken kan dit ook:
Code:
B2: =FILTER(Blad1!$C$2:$C$1000;(Blad1!$B$2:$B$1000=$A2)*(Blad1!$A$2:$A$1000=B$1);"")
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de snelle reactie.

ik heb 365.

Bij B2
Code:
=FILTER(Blad1!$C$2:$C$1000;(Blad1!$B$2:$B$1000=$A2)*(Blad1!$A$2:$A$1000=B$1);"")
werkt niet, excel geeft aan "Deze functie is ongeldig."

Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Blad1!$C$2:$C$1000;VERGELIJKEN(B$1&$A2;Blad1!$A$2:$A$1000&Blad1!$B$2:$B$1000;0));"")
deze werkt wel.

zou het mogelijk zijn om de gehele text te laten zien van de nieuwe setting (tot de volgende wijziging als het aantal kolommen te weinig is)?

en een kleur geven tot de volgende wijziging is zeker te moeilijk? zie afbeelding.
Knipsel 1.JPG
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan