• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabel nacalculatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

krullebol85

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2025
Hallo,
Ik wil voor mijn werk de nacalculatie beter bijhouden.
Bijgevoegd even hoe we het nu doen.
Alleen op de gewerkte uren x € 67,50 zit een som.
Maar nu reken ik zelf handmatig de urenkosten en materiaal van het factuurbedrag af.
Ik had eerst een som wat werkte, maar bij een negatief resultaat bleef deze op een + bedrag staan.
Zelf maak ik daarna bij een positief bedrag het een groen vakje, en bij negatief resultaat een rood vakje.

Ik zoek dus een som die urenkosten + materiaalkosten van het factuurbedrag afhalen en het resultaat in het laatste vakje zet.

Bijlagen

Ik had eerst een som wat werkte, maar bij een negatief resultaat bleef deze op een + bedrag staan.
Dat gebeurt niet zomaar, waarschijnlijker is dat er een fout in je formule zat.
Meer dan dit heb je niet nodig:
Code:
=F2-(H2+I2)
Als je het resultaat ook nog automatisch in groen of rood wil kan dit met voorwaardelijke opmaak.

Bestandje hierbij waarin het al is opgenomen. Kijk maar eens bij 'Regels beheren' onder v.o.

Edit: zie nu... exact op hetzelfde moment als Peter;)

Bijlagen

Zit gewoon in de getalopmaak:

[Green]#.##0,00;[Red]-#.##0,00

Waarom werkt #6 niet in Office 2021?

omdat de NL versie [Green] en [Red] niet snapt
pas dat aan naar groen en rood en dan werkt het wel

#8 Stom dat ik dat niet aan heb gedacht...

Nu wil ik graag nog 1 ding aangepast hebben.
Wanneer je nu het aantal uren invult wordt dit automatisch x € 67,50 gedaan.

Maar nu hebben 2 personeelsleden hebben een ander tarief ivm subsidie.
Nu wil ik dat het gewerkte aantal uren van Hans x € 48,= gedaan wordt.
En het aantal gewerkte uren van John x € 55,=.

Is dit toe te passen?

Bijlagen

De manier waarop jij het nu wil doen heeft niet veel meer met Excel te maken. De aanpak van emields is merkelijk beter. Je zou voor de duidelijkheid nog een kolom 'uurkost' kunnen invoegen, en voor mezelf zou ik het tabelletje met de uurkosten per werknemer op een apart werkblad zetten, maar ja, of je dat dan zal willen accepteren(?)

Wel, ik heb het toch maar even voorgedaan. In het keuzelijstje op Blad2 sta je nu ook zelf (dat kan je willekeurig aanpassen) zodanig dat het standaard tarief van 67,50€ ook nog kan gekozen worden.

Bijlagen

dankjewel allemaal.
Nog niet helemaal wat ik bedoel, aangezien er soms op 1 project 10 mensen werken. Waarvan 4 van de 10 mensen een ander uurtarief.
En soms 20 projecten per werkweek.
Ik ga me eens verdiepen in misschien een ander programma wat dit kan realiseren.
Toch bedankt

Nog niet helemaal wat ik bedoel, aangezien er soms op 1 project 10 mensen werken. Waarvan 4 van de 10 mensen een ander uurtarief.

Dit kun je gebruiken in mijn voorbeeld.(#16)

Zie ook deze bijlage

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan