• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabel omzetten naar lijst met de koppen in kolommen er naast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Visara

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2019
Goedemiddag,

Kan iemand mij laten zien hoe je een tabel naar een lijst omzet met de koppen in de kolommen er naast?
Dus elke cel uit de tabel waar gegevens staan komt op een nieuwe regel te staan. Op dezelfde regel in de kolommen er naast komen dan de bijbehorende gegevens van de koppen uit de tabel.

Ik kan het zelf door voor elke cel in de tabel een unieke formule te maken, maar dat is nogal arbeidsintensief wanneer de tabel uit 15x101 velden bestaat.
Ik ben ook gewoon benieuwd of daar andere oplossingen voor zijn.
Is er iets mogelijk met index formules ofzo? Ik kom daar niet uit.

Ik heb mijn vraag in simpele vorm in het bestand 'Hulpvraag' gezet, om je niet lastig te vallen met onnodige rommel in je scherm.
Als je benieuwd bent naar het echte bestand, zie (je raad het al :) ) het bestand 'Echte bestand'.

Mvg, Visara

Bijlagen

op basis waarvan weet je dat je 1111, 2222 en 3333 moet hebben ui tabblad "Timer"?

Omdat de cellen in Blad 'Timer' waar 1111, 2222 en 3333 vandaan komen niet-leeg zijn. De cellen bevatten "" (visueel leeg dus) of hebben een waarde. In het echte bestand is die waarde een tijd.
Alle cellen in het groene gebied in tabblad Timer (H38:V138) die gevuld zijn met iets anders dan "" (leeg) wil ik graag met bijbehorende koppen in een lijst.
Elke cel waar iets in staat uit tabblad Timer (H38:V138) krijgt dan een eigen regel met bijbehorende kopgegevens op dezelfde regel, maar dan een stapje naar rechts.

1111, 2222, 3333 had ik als voorbeeld genomen en handmatig in het blad Lijst ingevuld, met bijbehorende resultaten. Om duidelijk te maken wat de bedoeling is.

Ik kan dit met gewone formules en heb het inmiddels ook gemaakt. Maar ik ben benieuwd of ik het ook mooier, sneller en efficiënter had kunnen doen. Ik vermoed met index en vergelijk formules, maar daar kom ik niet uit.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan