• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabel ontdubbelen via macro resulteert in fout 1004

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paradoxx

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2007
Goedemiddag,

Ik heb een bestand waarin via een macro gegevens worden toegevoegd aan een totaal overzicht. Bij elke import van gegevens ontstaan er enkele dubbele waarden. Dit is helaas niet te voorkomen, maar via ontdubbelen is dat natuurlijk zo gefixt. (ontdubbelen obv waarde in kolom a)

Ik neem de macro voor het ontdubbelen even op, zet weer express dubbele waarden er in, en test de macro. Fout 1004. :mad: Hoe kan dat nou weer.

Wie heeft voor mij de oplossing? Ik weet het niet meer.

Bekijk bijlage Ontdubbel.xlsm

Tuurlijk is dat te voorkomen!

Tis simpel op te lossen:

1) maak een nieuwe tabel aan met dezelfde velden en maak een paar velden UNIEK. (meeste velden die dubbel voorkomen)

Daarna importeer je de dubbele tabel hiernaartoe en je bent van al het dubbele af. Bewaar voor de zekerheid nog even de bron tabel.

Suc6

Volgens mij gaat het zo wel beter.
Code:
sub ontdubbel()
  ActiveSheet.ListObjects(1).DataBodyRange.RemoveDuplicates 1  ', xlYes
end sub

De xlYes kan er ook nog wel uit, databodyrange is al zonder koprij.

Laatst bewerkt:
Zo te zien lijkt het msexcel? Was in de veronderstelling dat het msaccess was.

als het een simpele excel sheet is, zou ik zeggen haal het naar msaccess en doe wat ik zei en haal het vervolgens terug naar excel.

Van eerst zelf proberen, is nooit iemand gegarandeerd altijd slimmer geworden.

@HSV: Bedankt voor de input,... ik kan de code nu even niet testen, omdat het bestand op mijn desktop staat op het werk. Kom er morgen bij je op terug.

@Bugs: Waardeer de opmerking en tijd die je hebt genomen om er over na te denken,.... Heb geen toegang tot acces op het werk, hebben maar een SB versie van Office 2007. (is ook in een excel forum geplaatst trouwens... ;) ) En het ging me natuurlijk om het feit dat wanneer je iets opneemt met de macro recorder, en het daarna nog eens uitvoert, dat ie dan in een fout springt. Dat wilde ik graag duidelijk hebben. Anyway,... thnx!

Ik heb de macrorecorder ook even gebruikt en dan werkt het perfect, en je krijgt netjes de code zoals het in jouw bestand staat.
Waarom de macro het vervolgens niet doet is mij ook een raadsel.
Daarom heb ik het maar op mijn eigen manier gedaan.
Ik verneem het morgen wel of het bij je werkt.

@HSV; Ik kon het toch niet laten en heb de code al even getest in het originele bestand (toch makkelijk dat toegang op afstand ;-) ) en het werkt als een zonnetje!!! Bedankt!!

Verslavend he. :D
Graag gedaan natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan