• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabel op basis van waarden in tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieter0475

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2020
Berichten
13
HAllo,

Graag had ik een "overzichtstabel" gemaakt van een lijst met tabbladen met daarin
  • Naam vh tabblad
  • Waarde van cel A1
  • Waarde van cel A2
  • formule
bedoeling is dat ik dan verderwerk met deze gegevens.
Basis is dat alle tabbladen tusse "start" en "stop" dezelfde opmaak hebben.
Ook komen er continue bladen bij zodat handmatig invoeren moeilijk wordt (+50 bladen)

Ik heb een voorbeeld bijgevoegd.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Pieter
 

Bijlagen

  • TAbel op basis van waarden in tabbladen.xlsx
    15,1 KB · Weergaven: 23
Bedoel je dit?
 

Bijlagen

  • TAbel op basis van waarden in tabbladen.xlsx
    14,5 KB · Weergaven: 18
gokje: je wil als er nieuwe bladen zijn deze niet zelf invullen. ps wat je met die formule wil ? dat gebeurt nu in de macro.
 

Bijlagen

  • TAbel op basis van waarden in tabbladen 2.xlsm
    25,8 KB · Weergaven: 24
Bedoel je dit?

Ongeveer maar zoals @sylvester-ponte suggereerde zie ik het niet zitten om alle namen van de tabbladen manueel in te voeren. Maar in elk geval bedankt. Moest het lukken zonder makro hoor ik het graag.
Pieter
 
Het grote voordeel van alles in losse tabje is dat je er zonder vertragende formules of VBA er geen informatie van kan maken. Waarom eenduidige gegevens in verschillende tabjes? Hoe slechter de opzet, hoe ingewikkelder de formules worden. ;)
 
gokje: je wil als er nieuwe bladen zijn deze niet zelf invullen. ps wat je met die formule wil ? dat gebeurt nu in de macro.

Ik denk dat ik hier wel mee aan de slag kan als excel-prutserke :) zonder macro-kennis maar trial&error helpen me vast verder.
Heel hartelijk dank!
 
Het grote voordeel van alles in losse tabje is dat je er zonder vertragende formules of VBA er geen informatie van kan maken. Waarom eenduidige gegevens in verschillende tabjes? Hoe slechter de opzet, hoe ingewikkelder de formules worden. ;)

Hallo,
ik versta (als leek) je reactie niet goed, mijn excuses hiervoor.
De basis is dat ik een werkboek heb met veel (+50 en er komen er steeds bij) verschillende maar identiek opgebouwde bladen. Elk blad bevat formules en dus ook uitkomsten (die zich dan ook in dezelfde cellen bevinden)
Als resultaat wil ik dan een overzicht hebben van al deze berekeningen en hier ook verder mee kunnen doorwerken.

Groeten,
Pieter
 
Ik denk dat ik hier wel mee aan de slag kan als excel-prutserke :) zonder macro-kennis maar trial&error helpen me vast verder.
Heel hartelijk dank!

Ben al aardig opgeschoten!Oprechte dank!
Hebt u enig idee hoe ik ook nog een link naar het excelblad kan aanmaken via macro? In het voorbeeld zou je dan bv in cel E2 een klikbare link hebben naar het tabblad "Jan".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan