• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabel uit andere werkmap

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pullstar

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2008
Hallo beste helpers!

Ik zit al een paar dagen te stoeien met een uitgebreid document voor mijn vrouw om de urenregistratie voor haar wat aangenamer te maken. Beetje jammer dat ik er inmiddels nachtmerries van heb:p.
Goed, ik ben aardig op de goeie weg. Ik heb hier en daar al wat hulp gehad met ingewikkelde formules, maar nu zit ik me al even suf te piekeren over het volgende.

Ik wil graag een tabel (Laten we zeggen A1 tot G7 in blad 3) automatisch in een andere werkmap laten overnemen (A1 tot G7 in blad 10). Kopiëren kan natuurlijk, maar is in dit geval niet de bedoeling. Het is namelijk de bedoeling dat er in een DATAmap allerlei gegevens worden ingevuld om te raadplegen (reedplagen) welke worden verwerkt in andere mappen. (Kort door de bocht: Er is een DATAmap welke gegevens herbergt voor 52 weekmappen)

Hoe los ik dit op? Alvast ontzettend bedankt voor je/jullie tijd!

Het simpelste is een celverwijzing. Hoe?

- Ga naar cel A1 van blad 10.
- Zet een =
- Ga naar cel A1 van blad 3
- Klik op Enter.

In cel A1 van Blad 10 staat nu een verwijzing naar cel A1 van Blad 3.
Wijzigt cel A1 van Blad 3 dan wijzigt automatisch cel A1 van Blad 10.
De cel kan je naar de andere cellen slepen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hoi Rocancio,

Bedankt voor je snelle reactie! Was het maar zo makkelijk. Ik moet dan namelijk voor 365 dagen zo ongeveer 20 verwijzingen per dag maken naar een andere werkmap. Bij doorverwijzingen naar een andere werkmap kan je (ik in ieder geval niet) niet door kopiëren waarbij de waardes wijzigen per veld.
Daarom wil ik graag de hele tabel uit de DATA map kopiëren naar de andere map. Dan kan ik namelijk de gegevens steeds meeverhuizen bij het aanmaken van een nieuwe map. Ik begrijp dat dit nogal onduidelijk is, maar ik kan de bestanden niet bijvoegen. Die zijn inmiddels ver boven het maximum van 100Kb.
(Een reden dat ik bijvoorbeeld niet wil kopiëren is dat op de manier zoals hierboven ik niet ieder jaar een nieuwe rits werkmappen hoef te maken. Met een "automatische kopieer" functie is de reeks mappen steeds opnieuw te gebruiken.)

Kan je een gedeelte sturen met fictieve gegevens zodat we beter een idee hebben hoe je het wilt hebben.
Met VBA is eventueel ook veel werk uit handen te nemen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik heb het bestand even op yousendit geparkeerd. https://www.yousendit.com/download/WnBUK0dpTk1rUm1Ga1E9PQ

In de datamap staat op blad 2 (Store Calendar) een tabel (K6:P13). Die tabel wil ik graag terugzien op E2:J9 op blad 11 (CALC) van de werkmap week1.

Als dat lukt, kan je me dan in het kort uitleggen hoe ik dan voor week 2 de tabel die daarbij hoort weer kopieer naar de volgende werkmap die dus week 2 moet bevatten?

Ik ben pas sinds een week of 2 bezig met excel dus ik snap er nog niet heel veel van. De VBA die er nu in staat heb ik ook van een zeer gewaardeerde helper gekregen. Die VBA snap ik nog niet echt.... Of beter; echt niet :)

Alvast bedankt weer!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan