Tabel uitvouwen in een formulier

• Onderwerp starter Onderwerp starter eltee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eltee

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2009
Hallo allemaal,

Ik snap het niet meer dus vraag ik jullie om een verfrissende blik op mijn probleem.

Ik heb een service pakket voor een onderhoudsbeurd, dit pakket bestaat uit een aantal onderdelen. Alle onderdelen hebben hun eigen bestelnummer en een nummer waaraan de toepassing kan worden afgeleid. Ik heb nu een database waarin ik alle gegevens staan vermeld en het werkt prima.

Nu is de vraag gekomen of het ook mogelijk is om de inhoud van het service pakket te laten zien in het onderdelen overzicht. Geen probleem...toch... ahum... heb het volgende gedaan:

Service pakket 1 - Bestelnummer = uniek

Onderdeel A - Bestelummer - maakt deel uit van Service pakket 1
Onderdeel B - Bestelummer - maakt deel uit van Service pakket 1
Onderdeel C - Bestelummer - maakt deel uit van Service pakket 4
Onderdeel D - Bestelummer - maakt deel uit van Service pakket 2

Als ik nu kijk in gegevensblad weergeve kijk staat voor het service pakket een plus teken en als ik daarop klik komt inderdaad een tweede tabel eronder met daarin de juiste onderdelen. Tot zover werkt alles naar behoren. Maar hoe krijg ik deze weergave nu in het formulier. Via de Wizard geprobeerd maar helaas...

Wat doe ik nu verkeerd?????

Je servicepakket zal je in een tabel [Servicepakket] hebben zitten, dat je hebt gekoppeld aan een tabel [ServicepakketOnderdelen] (ik noem maar wat tabellen) met een één-op-veel relatie. Je formulier baseer je dan op de tabel [Servicepakket] (enkelvoudige weergave) en daarop zet je de tabel [ServicepakketOnderdelen] in Gegevensbladweergave of Doorlopend formulier.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan