Tabel updaten op een stand-alone PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

mulderm

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2004
Berichten
167
Hallo,

Ik heb op het netwerk een Access-bestand waarin een tabel staat met informatie van bepaalde productnummers.
Deze tabel heb ik geimporteerd in een bestand die op een stand-alone computer staat die niet op het netwerk verbonden is en ook niet moet.
Nou worden om de zoveel tijd records bijgemaakt en die wil ik op een simpele en snelle manier in mijn bestand updaten zonder eerst uit te zoeken wat de nieuwe records zijn en deze te kopieeren..
Weet iemand een oplossing hiervoor met eventueel een stukje VBA-code?

Groeten,

mulderm
 
als de computers niet gelinkt zijn met elkaar, zou ik zeggen kopieer de regels die na een bepaalde datum zijn gecreeerd en plaats ze in de andere tabel...
 
Is te veel werk.
Ik wil via een stukje VBA de nieuwe records die
gemaakt zijn in de bron-bestand naar mijn tabellen
kopieren.

mulderm
 
Je zult toch iets duidelijker moeten zijn.
Bestanden bijwerken op een computer die niet met een netwerk verbonden is vereist in ieder geval een medium om de gegevens over te brengen.
Ook zul je veel meer informatie moeten geven over de gegevens die je precies wilt overbrengen (formaat, tabeldefinities etc.), zowel voor de bron van de gegevens als het doel waar de gegevens naar toe moeten.

Je kunt ze natuurlijk altijd uit de bron overschrijven op een papiertje en vervolgens opnieuw intypen op de pc die niet aan een netwerk gekoppeld is, maar ik heb de indruk dat dat niet de bedoeling is.
 
Misschien dat dit helpt:

Op het netwerk staat een database-bestand die door
iemand anders beheert wordt.
In deze database staan een heleboel tabellen, formulieren
etc.
Wat ik dan doe is een bestand aanmaken en 1 tabel die
ik nodig hebt ga ik importeren en zet het op een diskette.
De nieuwe records die aangemaakt zijn kopieer ik in
mijn database op mijn stand-alone pc.
Daar staan precies dezelfde velden + formaten alleen
ikzelf heb nog een paar velden toegevoegd.
Misschien dat ik nu wat duidelijker ben.

mulderm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan