Tabel van Excel naar Word plakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoo7

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2014
Hoi,

Ik probeer vanuit een excelbestand waarin diverse berekeningen worden gemaakt een brief genereren.

Ik ben al een eindje gekomen met een Wordsjabloon openen met daarin de tekst en een aantal documentvariabelen. Maar 1 ding lukt me maar niet, een tabel overbrengen. Ik heb vanalles bij elkaar gegoogled maar krijg niks werkend in mijn opzet. Ik heb het even teruggebracht naar een gesimplificeerd voorbeeld om te laten zien wat de bedoeling is. Mijn gedachte was om de brief te vullen, dan naar een bladwijzer te gaan (ik heb hetmet select gedaan want met goto geeft hij aan de bookmark niet te kennen) op de plek waar de tabel moet komen om hem daar dan tussen te plakken. Maar dat lukt dus niet. Zit ik hiermee op het goede spoor of kan het gewoon niet op deze manier?

Als je bij het openen van het document en het opslaan even het juiste pad zet zou het moeten werken. Ik heb het word bestand niet als sjabloon opgeslagen want die kreeg ik niet geupload.

Aanvulling, maar misschien niet onbelangrijk voor de oplossing. In het echt hoeft de tabel niet altijd even lang te zijn.

Groet Arno

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ja, Tnx! ik heb in het document een bookmark gezet waar hij naar toe springt. Daar plot hij hem tussen de tekst. Nu moet ik nog wel weer uitzoeken hoe ik in deze opzet de documentvariabelen ga vullen. Ga ik vanavond op puzzelen.

Groet Arno

Dat gaat toch gewoon met het veld 'Link'.

{ LINK Excel.SheetMacroEnabled.12 "G:\\Downloads\\Test(3).xlsm" "Gegevens!Tabel" \a \f 5 \h \* MERGEFORMAT }

Code:
ActiveDocument.Fields.Add ActiveDocument.Paragraphs(8).Range, 56, " Excel.SheetMacroEnabled.12 ""G:\\Downloads\\Test(3).xlsm"" ""Gegevens!Tabel"" \a \f 5 \h "

Laatst bewerkt:
Hoi,
Hopelijk word je betaald voor het puzzelen:)

Greetz

Was 't maar waar:rolleyes:

Maar het is ook leuk om uit te zoeken. Moet nog een hoop leren, al doende leert men.

snb, ook dank voor je tip. Ik krijg de link nog niet 123, aan de praat. Maar misschien is dit ook niet meer het beste tijdstip om het uit te proberen.

Morgen verder.
Groet Arno

Het is helemaal gelukt. Op basis van het voorbeeld van gast0660, tnx!

Voor de mensen die met een soortgelijk iets zitten:

Om de tabel op de juiste plaats te zetten in het document heb ik in Word een bladwijzer gemaakt op die plek.

Code:
Set t = wdDoc.Content.Goto(wdGoToBookmark, , , "Tabel")

Voor het vullen van de documentvariabelen in Word ben ik onderin verder gegaan met

Code:
   With wdDoc
        .Variables("Naam") = Sheets("Gegevens").Range("Naam").Value
        .Variables("Etc") = Sheets("Gegevens").Range("Etc").Value
        .Fields.Update
        .SaveAs Filename:="Juiste pad"\" & Naam & ".doc"
  End With

Bedankt voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan