Tabel verwijderen wanneer geen tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkief

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2010
Zie bijlage.

In een tabel moet een waarde getoond worden, indien deze aanwezig. (Veld-functie IF....), indien deze aanwezig is dan moet de tabel getoond worden en zal deze op pagina 2 komen te staan. Indien er geen tabel waarde is, tabel is dus leeg, wordt er nu een lege tabel op pagina 2 getoond en krijg je een overbodige lege 2e pagina. Iemand een idee hoe ik dit op een mooie manier op kan lossen?
Bekijk bijlage Forum Tabel pagina scheiding.docx

Aan het eind van alles kan er eventueel nog een opmerking zijn. Wanneer deze aanwezig is zal deze achteraan de pagina gezet worden.
MAAR wanneer er geen opmerking is, dan hoeft deze hele tabel, incl. de tekst “opmerking” niet getoond te worden. Nu kan ik deze tekst wel weghalen om met de VELD-functie te werken, IF….THEN “” maar wanneer dit nou precies op pagina 2 wordt getoond dan krijg ik dus op pagina na een “tabel” met lege waarden. Nu zou het mooi zijn dat dit dus in zijn totaliteit komt te vervallen en dat dus alles op 1 pagina getoond wordt. Nu heb je dus een lege “pagina 2”.
Wie of wie heeft hier een oplossing voor???

Je geeft een zinloos voorbeeld document, want daar zit geen enkel veld in, dus het is ook niet mogelijk om te testen op een leeg veld. Je idee om met een IF veld te werken kan namelijk prima werken; je zet de hele tabel namelijk binnen die IF constructie, eventueel inclusief een Harde Pagina als je wilt dat de tabel op een nieuwe pagina begint. Maar dan moet er wel een wat realistischer voorbeeldje zijn.

Je maakt steeds een IF formule met {IF "Onderwerp" = "" }, maar ik zie nergens een veld 'Onderwerp' terug; en in de tekst ook niet. Je kunt pas in een formule ergens naar verwijzen als het bestaat. Dus waar staat dat onderwerp dan waar de formule naar moet kijken? Zo blijft het nog steeds gokken...

Je maakt steeds een IF formule met {IF "Onderwerp" = "" }, maar ik zie nergens een veld 'Onderwerp' terug; en in de tekst ook niet. Je kunt pas in een formule ergens naar verwijzen als het bestaat. Dus waar staat dat onderwerp dan waar de formule naar moet kijken? Zo blijft het nog steeds gokken...

Het gaat erom wanneer dit gevuld is met een waarde, het maakt niet uit met wat voor waarde. Wanneer het veld gevuld wordt, dan past dit net niet op 1 pagina en komt het bovenaan pagina 2 te staan. Wanneer er geen waarde komt, dan komt er nu bovenaan pagina 2 een tabel met lege waarden te staan.
Ik weet niet hoe ik dit anders moet uitleggen.
Is het mogelijk wanneer er geen waarden in een tabel staan, deze tabel verdwijnt en dus geen regel in neemt die nu pagina 2 komt te staan?

Waar het om gaat lees ik niet: waar staat de tekst die je wilt testen? Die moet zijn toegewezen aan een bladwijzer.

Laatst bewerkt:
Sorry hoor, ik kom hier ook niet zo vaak.
De inhoud van de tekst is niet belangrijk, het gaat erom : Wanneer er tekst aanwezig is, dan mag deze bovenaan pagina 2 komen te staan, wanneer er geen tekst is, dan moet er niets komen te staan, nu heb ik dus een lege kolom staan die overbodig is waardoor ik een extra 2 pagina krijg.

Geen probleem, het is een veel voorkomend 'probleem' met onervaren gebruikers :).
Maar je snapt geloof ik niet wat ik bedoel: je kunt pas in een formule iets testen, als je weet wat je moet testen. Er moet dus een regel/cel zijn die je moet controleren. Die plek moet je benoemen, omdat je anders nooit weet waar je moet beginnen. En die plek mis ik. Ik zie alleen wat tabellen met niet-werkende IF formules, en een tabel met bladiebla tekst. Daar zie ik dan weer geen plek bij waar ik een onderwerp uit kan halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan