• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabel vullen met gegevens uit andere sheet en nog meer...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Drip

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jan 2013
Berichten
1
Hallo allemaal,

Ik ben een newbie op het gebied van Excel / VBA :confused: , maar ik weet wel dat heel veel kan :cool:

Ik zit met het volgende probleem: ik zoek VBA-code om het volgende te realiseren:

Bijgevoegd bestand Bekijk bijlage Kasboek 2013_Upload.rar is de basis van waaruit ik probeer te werken.

Op de sheet WN_AanmeldForm kan een werkgever de gegevens van een nieuwe werknemer invoegen. Vervolgens is het de bedoeling dat zodra op de knop MAIL AANMELDING de volgende acties plaatsvinden:

1) De macro checkt of de volgende gegevens van de sheet WN_AanmeldForm (het veld "Burgerservicenummer" gecombineerd met een LEEG veld "WN_Uitdienstdatum") voorkomt op de sheet WN_Data. Is dit het geval, dan moet een Messagebox verschijnen met de melding "WERKNEMER IS REEDS AANGEMELD", is dit niet het geval dan dient een nieuwe rij op de sheet WN_Data te worden gevuld.
2) Alleen de ingevulde sheet WN_AanmeldForm moet worden geconverteerd naar PDF en het PDF-bestandje moet direct worden gemaild naar de mailadressen op de sheet "BASIS" (cel B14:B16) met als onderwerp de waarde van cel B12 op de sheet "BASIS", alles zonder meldingen. Het PDF-bestandje kan in dezelfde map als waar de EXCEL-werkmap staat worden opgeslagen met als naam de waarde van cel B12 op de sheet "BASIS".
3) Nadat voorgaande correct is gebeurd, dient een Messagebox te verschijnen met de melding "WILT U EEN LOONHEFFINGSVERKLARING AFDRUKKEN?" Indien NEE wordt aangeklikt, dan de melding "UW AANMELDING IS VERZONDEN" en dient de sheet WN_AanmeldForm te worden leeggemaakt, indien JA wordt aangeklikt dient de sheet "LH-VERKLARING" te worden gevuld met de gegevens uit de sheet WN_AanmeldForm en als PDF op het scherm te worden weergegeven, en aansluitend dient de sheet WN_AanmeldForm te worden leeggemaakt.

Ik heb het zo compleet als mogelijk geprobeerd te beschrijven...... Wie kan helpen?

Alvast bedankt!!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan