Tabel waarden laten zien uit andere tabel als andere waarden gelijk zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JP_Linkens

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2006
Hallo, ik heb een vraag. (Zullen er binnekort wel meerdere komen)

Ik heb 2 tabellen.

In een tabel voeg ik een patiëntnummer toe, een Dieeten een datum (Automatich vandaag)

Vervolgens is er een andere tabel en daar doeg ik ook een patiëntnummer toe en dit is een nummer dat ik al eerder in de vorige tabel heb toegevoegt, en ook daar word een datum automatisch van vandaag ingevult maar daar is ook een vel dieet.

en eht is de bedoeling dat ik daar een dropdownbox krij waarin alle dieten staan van de eerste tabel waarbij de datum en het patientnummer het zelfde zijn.

Dus heb ik bij tabel 1, het patientnummer 1 en datum 21-n0v-2006 en dieet normaal en verder niets
en ik vul bij de 2e tabel in patientnummer 1 en de datum 21-nov-2006 (Dat gaat dus vanzelf) dan word bij het velt dieeten alleen normaal weergegeven om in te vullen.

snappi?

Zou ik in de eerste tabel nou persoon 1 vandaag twee keer hebben ingevult met 2 verschillende dieeten zou ik bij de tabel 2 moeten kunnen kiezen tussen die 2.

Dit zou met een queri moeten gaan waar hij alle een vergelijking maakt tussen de datums van beide tabellen en patientnummers van beide teballen. en dan alle dieten laat zien die aan die creteria voldoen, alleen heb ik geen idee hoe ikd at nou in die query maak.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Er zit enige haast achter aangezien dit voor een project is wat op tuijd moet worden ingelevert.

ALVAST Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan