Tabel Word omzetten naar C.S.V. ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janussie

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2012
Berichten
19
Hallo,

Is het mogelijk om gegevens in een Word-tabel om te zetten naar een C.S.V. - bestand ?

Bedankt alvast voor de hulp ! groetjes, Jan
 
Je kunt een Word bestand opslaan als CSV. Geen probleem.
 
Ik snap niet helemaal wat je daarmee bedoelt. Of eigenlijk snap ik het wel, denk ik :). Je hebt een Word tabel, en die wil je omzetten naar csv. Maar Word kent officieel het csv export format niet, dus je zult in eerste instantie een truc moeten toepassen om van het bestand een csv-bestand te maken. En dat doe je door als export format te kiezen voor <Tekst zonder opmaak .txt>, en de bestandsnaam tussen dubbele quoots te zetten.

Voorbeeldje: het bestand <Dit is een tabel.docx> wordt dan in txt format <Dit is een tabel.txt>. Verander je de bestandsnaam naar <Dit is een tabel.csv>, dan is het eindresultaat een txt bestand met de naam: <Dit is een tabel.csv.txt>, en dat schiet natuurlijk niet op. Je moet de bestandsnaam veranderen in: <"Dit is een tabel.csv"> en als type dus txt. Nu krijg je wél een csv bestand.

Maar dit is nog maar het halve werk, want csv bestanden zijn bedoeld voor kommagescheiden tabellen, en dat heb jij niet. Je hebt een normale tabel. Die wordt niet goed geconverteerd, dus dat zul je eerst moeten doen, bijvoorbeeld door de tabel om te zetten naar tekst vanuit de werkbalk voor Tabellen met de komma als scheidingsteken. Het document met de naar gewone tekst omgezette tabellen kun je dan opslaan als csv op de hierboven beschreven manier.
 
Dat soort zaken doe ik altijd via Excel. Daar kun je heel eenvoudig het opslaan als csv.
Alleen... je bent je opmaak kwijt....
En elke regel van een Word tabel wordt een nieuwe rij ...dus test even of het wordt wat je wilt.
Importeren van de csv in excel gaat via Data ...Externe gegevens importeren... (althans nu even gekeken bij Excel 2003, kijk zelf even bij 2007/2010).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan