• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabellen dynamisch samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sofcon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2010
Goedeavond iedereen,

Ik heb een Excel-bestand bestaande uit drie werkbladen. In werkblad 1 staat een tabel met persoonsgevens. In werkblad 2 staat dezelfde tabel (zelfde koppen), maar met andere data. Nu wil in werkblad 3 een tabel hebben, waar deze gegevens gecombineerd in staan met weer dezelfde koppen. Als ik in één van de tabellen iets aanpas of een rij toevoeg, moet dit ook worden aangepast in de derde tabel.

Hoe kan ik de verwezelijken in Excel (zonder natuurlijk kopieren en plakken):thumb:?

M.v.g.

Plaats eens een voorbeeldje aub.

zijn er nog criteria verbonden aan de combinatie van data?
M.a.w. moet cel A2 uit tabblad 1 gecombineerd worden met cel B2 uit tabblad 2 of moet op basis van de waarde in cel B2 uit tabblad 1 een waarde opgezocht worden in tabblad 2?

Groeten,

M.

Geen speciale voorwaarden. Tabel 1 en 2 moeten in Tabel 3 worden samengevoegd (automatisch). Voorbeeld (in Excel) zegt waarschijnlijk voldoende

Bijlagen

Ik weet niet of je gaat filteren in Tabel 2 (heeft geen invloed op resultaat tabel 3).
Maar hierbij een mogelijkheid, al is het niet regel 1-1,2-2,3-3, maar 1,2,3 -1,2,3.
Helaas is het een zware formule.

Bijlagen

Sofcon,

Hierbij een andere insteek voor wat betreft jouw vraag. Hopelijk kan je er iets mee.
De formule is niet zo zwaar of complex als van HSV ( gaat boven mijn pet ) maar het resultaat is volgens mij hetzelfde.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan