Ik wil 2 tabellen aan elkaar koppelen welke beide een primery key op het Id veld van de tabel hebben (dit Id veld is in beide tabellen autonummering).
Join type tussen tabel 1 en 2 = 1, relatie is gelegd tussen de Id velden.
tabel 1 bestelling
Id = autonummering
Leverancier = tekst
etc.
tabel 2 artikelen
Id = autonummering
artikel nr = tekst
etc.
ik heb een formulier waarin alle velden van beide tabellen aanwezig zijn. Als ik dit formulier open en alleen velden van tabel 1 invul, wil ik dat er in de gekoppelde tabel automatisch ook een record ingevoegd wordt met het zelfde Id nummer als in tabel 1 ook al worden er in deze record geen waarden ingevoegd.
Dit zodat ook als een bestelling in het formulier niet compleet wordt ingevuld (dus geen velden van tabel 2) er wel een link tussen beide records via de Auto genummerde Id's.
Wie kan mij helpen of een alternatief voorstellen. Ik heb 0,0 kennis van VBA dus graag geen oplossingen hierin.
alvast bedankt voor de moeite
Join type tussen tabel 1 en 2 = 1, relatie is gelegd tussen de Id velden.
tabel 1 bestelling
Id = autonummering
Leverancier = tekst
etc.
tabel 2 artikelen
Id = autonummering
artikel nr = tekst
etc.
ik heb een formulier waarin alle velden van beide tabellen aanwezig zijn. Als ik dit formulier open en alleen velden van tabel 1 invul, wil ik dat er in de gekoppelde tabel automatisch ook een record ingevoegd wordt met het zelfde Id nummer als in tabel 1 ook al worden er in deze record geen waarden ingevoegd.
Dit zodat ook als een bestelling in het formulier niet compleet wordt ingevuld (dus geen velden van tabel 2) er wel een link tussen beide records via de Auto genummerde Id's.
Wie kan mij helpen of een alternatief voorstellen. Ik heb 0,0 kennis van VBA dus graag geen oplossingen hierin.
alvast bedankt voor de moeite