tabellen linken

Status
Niet open voor verdere reacties.

aalter

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2004
Hallo,

ik ben bezig met het ontwerpen van een website.
Ik maakte vroeger al mijn sites met frames. Maar daar google enkel sommige frames als resultaat toont zien mijn bezoekers vaak niet de gehele site.

Daarom wil ik nu met tabellen werken.
Ik heb dus een pagina : http://users.belgacom.net/bartmortier met daarop 1 tabel die in 3 is gesplitst.
De bedoeling is dat als ik in deel 1 op een link klik, dat die dan toont wat ik wil in deel 2.
Ik heb zitten zoeken en zoeken, misschien niet ver genog, maar heb geen antwoord gevonden.
Aan een frame kan je makkelijk een target plakken, maar voor tabellen weet ik me geen raad.

Kan iemand me helpen?

ga anders eens op de site ( zie in dit bericht ) zien en vraag de bron even op.

Groetjes en dank bij voorbaat

Bart

Hoi,

Je haalt nu een aantal dingen door elkaar.

Als je met frames werkt dan zijn het allemaal verschillende pagina's. Werk je met tabellen dan is alles wat je ziet één pagina.

Een link in een tabel heeft dus geen target nodig. Je vervangt de gehele pagina.

Een "nadeel" van tabellen is dus dat je elke keer de gehele pagina opnieuw moet laden.

Op elke pagina zet je opnieuw het menu en de kop, maar je vervangt de inhoud. In jouw geval de foto met de tekst eronder.

Succes :)

Bedankt

Hey,

bedankt,
ik had het zo nog nie bekeken.
Maar is dit wel de juiste manier om sites te maken?
Kweet niet he ?

Tegenwoordig worden steeds meer tabellen en steeds minder frames gebruikt.

Frames laden minder snel en door instellingen ed kunnen niet alle browsers frames "lezen".

Over het algemeen zijn de frames dus een beetje uit de mode. :)

Frames zijn bagger,
Tabellen zijn bagger,

Gebruik CSS in combinatie met PHP

Tabellen zijn helemaal niet bagger:evil:
Ik zit met hetzelfde probleem als Bart.
Als hier een oplossing voor komt is dat een heel belangrijke.
Met PHP en CSS kun je veel, maar ben je grafisch gezien nog teveel afhankelijk van images ed.
En tabellen zorgen ervoor dat images bij elkaar worden gehouden en in elke browser op dezelfde plek staan en goed worden weergegeven. [Dit is niet echt van toepassing op jouw site, maar op die van mij wel]

Wat betreft de vraag van Bart,
Je zou kunnen gaan werken met iframes.
Met een iframe kun je pagina's laden in een tabel.
Enige probleem is, dat je niet kunt aanwijzen welke tabel dat moet worden. De tag van een ifame plaats je vooraf gewoon in de bestemde tabel.

Zul je je mss afvragen wat voor een nut het dan heeft:
Je tabel kan je een vaste size meegeven... wanneer er meer tekst is dan ruimte in die tabel, dan krijg je gewoon een scrollbar. Zie mijn site: www.dennisotten.tk

De tag voor een iframe is:

<iframe width=400 height=200 src="jouwpagina.htm" scrolling="yes" frameborder="0"></iframe>

Deze moet je dus plaatsen in de tabel waar je je pagina in wil laden.

Als iets niet duidelijk is, moet je maar ff vragen...

Groeten,

Dennis
---------------------
http://www.dennisotten.tk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan