Tabellen of frames?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Casjebasje

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2007
Berichten
408
Hallo,

Ik ben eigenlijk nog aan het experimenteren met HTML en ik heb wel gemerkt dat er nogal een strijd is tussen het gebruik van tabellen en het gebruik van frames. Welke raden jullie aan, en waarom? Wat zijn de voordelen/nadelen tegenover elkaar?
 
Ik kan zo snel niets bedenken wat zowel met een frame als met een tabel gedaan kan worden...

eigenlijk is het antwoord op je vraag heel simpel. Geen van beide. ipv. frames kun je tegenwoordig beter <iframe> gebruiken. Tabellen moet je sowieso nergens anders voor gebruiken dan om een tabel te maken.
 
Ik kan zo snel niets bedenken wat zowel met een frame als met een tabel gedaan kan worden...

eigenlijk is het antwoord op je vraag heel simpel. Geen van beide. ipv. frames kun je tegenwoordig beter <iframe> gebruiken. Tabellen moet je sowieso nergens anders voor gebruiken dan om een tabel te maken.
Wat moet ik dán gebruiken voor een website-opbouw?
 
tekstblokken(<div></div>) in combinatie met CSS. Je pagina is al snel veel overzichtelijker dan met tabellen en een bijkomend voordeel is dat het sneller laadt.

Frames gebruik je om een website te laden in je eigen website, en hebben dus een andere functie dan tabellen
 
Er staan twee links naar handleidingen in m'n signature, lees die eens door zou ik zeggen. IK weet niet waar je tot nog toe je informatie vandaan haalt maar het is kennelijk een erg verouderde bron.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan